شورای اسلامی شهر مشهد با انتشار اوراق مشارکت نوسازی بافت فرسوده، جذب سرمایه گذاری در پروژه های محدوده حرم، همسان سازی حقوق کارکنان شهرداری و معافیت مساجد و حسینیه ها و حوزه های علمیه از پرداخت عوارض موافقت کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شورای اسلامی شهر مشهد در هشتاد و نهمین جلسه علنی خود لوایح مهمی را به تصویب رساند.

در این جلسه لایحه انتشار 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت نوسازی بافت فرسوده خیابان طبرسی و شارستان به تصویب رسید.

در ماده واحده این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده شده است به استناد بند 5 تبصره 6 قانون بودجه سال 1394 کل کشور و به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه بافت فرسوده محدوده حاشیه خیابان طبرسی و ضلع شمالی شارستان سمت طبرسی در قطاع دو، مبلغ 4 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود علی‌الحساب مورد توافق شهرداری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی منتشر نماید.

جذب سرمایه گذاری در پروژه های محدوده حرم مطهر رضوی

همچنین با تصویب لایحه شهرداری در خصوص افزایش مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های محدوده حرم مطهر به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور ایجاد زمینه و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری در محدوده حرم مطهر، تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران فراهم نماید.

با تصویب این لایحه، حداقل نرخ بازده داخلی در مطالعات ارزیابی اقتصادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ثامن به میزان 35 درصد تا پایان سال 94 اعمال می‌گردد که این مصوبات تا قبل از صدور پروانه خواهد بود.

در تبصره‌های این مصوبه تاکید شده است پروژه‌های در محدوده دخالت غیرمستقیم که دارای مساحت 250 مترمربع و بالاتر با کاربری تجاری، اقامتی و مسکونی باشند، بدون محاسبه نرخ بازده داخلی مشمول بندهای این مصوبه شوند.

همسان سازی حقوق کارکنان شهرداری با قانون مدیریت خدمات کشوری

همچنین شورای اسلامی شهر مشهد با لایحه شهرداری در خصوص همسان‌سازی حقوق کارکنان با قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کرد.

با تصویب این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور بهبود عملکرد، ایجاد انگیزه کاری و ارتقای سطح معیشت و رفاه کارکنان شهرداری تا زمان تصویب آیین‌نامه اداری و استخدامی شهرداری‌ها، تفاوت پرداختی کارکنان دارای رابطه استخدامی با شهرداری به صورت رسمی، پیمانی، استخدام موقت و کار معین را بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین و از تاریخ اول مهرماه سال جاری این مبالغ را به صورت غیر حکمی به افراد مشمول پرداخت نماید.

معافیت مساجد، حسینیه ها و حوزه های علمیه از پرداخت عوارض و بهای خدمات

از سوی دیگر با اصلاح ماده 11 دفترچه ضوابط محاسبات درآمدی، مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه از پرداخت هرگونه عوارض و بهای خدمات نسبت به عرصه و اعیان در زمان صدور پروانه ساختمانی در چارچوب پروانه صادره از سوی شهرداری معاف هستند.

همچنین مساجد از پرداخت حقوق شهرداری بابت احداث تجاری در 15 درصد مساحت عرصه خود نیز معاف شدند.

در این لایحه تاکید شده است که هرگونه تخلف ساختمانی مشمول این معافیت نمی‌شود و نسبت به تخلفات ساختمانی مساجد و حسینیه‌ها باید طبق قانون اقدام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.