نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تأکید بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان راور تأکید کرد: باید توجه بیشتری به سازمانهای مردم نهاد در شهرستان راور شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دکتر محمد رضا پورابراهیمی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان راور، گفت:با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری در احکام برنامه ششم توسعه، باید موضوعات مرتبط با کاهش پیشگیری و موارد مربوط به افزایش مدد جویان، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در احکام برنامه ششم می توان برخی از اعتبارات حوزه بیمه سلامت را برای مواردی که کاهش مرتبط با افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند را تامین کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، این طرح را از کارهای بسیار خوب دولت عنوان و خاطرنشان کرد: در بحث طرح تحول سلامت ده هزار میلیارد تومان برای بحث درمان اختصاص یافته است که یکی از اقدام های خوب در بحث کاهش هزینه مردم در طی سالهای اخیر به شمار می آید.

وی به اقدامات ارزشمندی که در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان راور انجام شده اشاره وخاطر نشان کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی در راور یکی از اقدامات موثر در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان است که باید امکانات مجهز و تقویت شود.

پورابراهیمی به بیان نقش سازمان های مردم نهاد NGO)) در همراهی با سازمان بهزیستی پرداخت و تصریح کرد: قطعا اگر این تشکل ها را تقویت نکنیم، سازمان بهزیستی نمی تواند به تنهایی بار سنگین حل مشکل مدد جویان زیر پوشش را به دوش بکشد.

وی یادآور شد: درشهرستان راور دو سه سازمان مردم نهادفعال حضور دارد که طی سال های اخیر دربحث خدمت رسانی وهمراهی با سازمان بهزیستی راور کارهای بزرگی انجام دادند که جای قدردانی و تشکر دارد و باید توجه ویژه و بیشتری به آنها شود تا اینگونه فعالیت ها استمرار پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس به محرومیت شهرستانراور اشاره و تاکید کرد: باید در خصوص موضوع ساختار چارت سازمانیو کمبود نیروی انسانی در شهرستانراوربه صورت ویژه و در خود مجموعه بهزیستی کرمان و بخش کوهساران که قرار است در آینده نزدیک راه اندازی شود، توجه شود.

وی افزود: این موارد به صورت شفاهی و کتبی با دکتر محسنی، رییس سازمان بهزیستی کشور مطرح شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سازمان ، مردم نهاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.