با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه کشور و برنامه های کمیسیون آموزش و تحقیقات ، این آمادگی در مجلس وجود دارد که در برنامه توسعه ششم مطالبات آموزشی بهزیستی را پیگیری کند.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ و بنا به اعلام روابط عمومی بهزیستی ،دکتر زاهدی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور آموزشها به سمت آموزشهای مهارتهای حرفه ای و استقرار نظام صلاحیت حرفه ای پیش می رود افزود : با تدوین برنامه ششم توسعه کشور تمامی آموزشها دردستگاهها بایک حکم کلی برنامه ریزی می شوند و براساس سند تحول بنیادی آموزش و پژوهش باید آموزشها بصورت فراگیری مهارتهای حرفه ای انجام شود.

وی افزود: در اجرای این قانون به عنوان مثال آموزش در پیش دبستانی ها و مهدهای کودک باید به سمت فراگیری آموزشهای مهارتهای زندگی به کودکان باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی استقرار نظام صلاحیت حرفه ای را یکی دیگر از موارد مهم مطرح شده در برنامه ششم توسعه استان عنوان و خاطر نشان کرد: استقرارنظام صلاحیت حرفه ای فرد براساس صلاحیت حرفه ای فرد مشغول بکار می باشد و بر همین اساس نیز در شغل خود ارتقاء می یابد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد : در اجرای این قانون هیچ سیستم کاری حق ندارد شخصی را که استقرار نظام صلاحیت اداری را رعایت نکرده باشد ، مشغول بکار نماید.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزرش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که باتوجه به خدمات ارایه شده در بهزیستی ، بحث استقرار نظام صلاحیت حرفه ای را تصویب نماید،گفت : تمامی کارشناسان دستگاهها و نهادهای دولتی باید به منظور اثر بخشی بیشتر به روز باشند و برای به روز بودن باید از تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/س
برچسب ها: مجلس ، پیگیری ، بهزیستی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.