رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای امسال تا مهر ماه با مراجعه 4 هزار نفر به کتابخانه های عمومی این شهرستان 4 هزار کتاب به امانت برده شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید تقی هاشمی زاده با اشاره به اینکه امانت بردن کتاب توسط متقاضیان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: در رفسنجان 8 کتابخانه عمومی وجود دارد که 5 کتابخانه عمومی در روستاها و سه کتابخانه عمومی در شهر رفسنجان شامل کتابخانه افصح هجری، مرحوم محمدی نژاد و جابربن حیان است.

وی با اشاره به اینکه 6 کتابخانه عمومی در رفسنجان خیر ساز هستند تصریح کرد: در مخازن کتابخانه های عمومی شهرستان 117 هزار و 750 جلد کتاب در حوزه های مختلف در دسترس علاقمندان قرار دارد.

هاشمی زاده عنوان کرد: به منظور ترویج کتابخوانی اولین نشست کتابخوان در رفسنجان در 25 آبان ماه در فرهنگسرای مس سرچشمه برگزار خواهد شد و در این نشست افراد کتاب هایی را مطالعه کرده اند برای معرفی آنها به دیگران این کتابها را به اشتراک می گذارند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان گفت: این کتابها در زمینه های مختلف سیاسی، شعر، داستان، دفاع مقدس و رمان و ... است و در این نشست 10 کتاب و هر جلد کتاب در ده دقیقه می شود.

وی هدف از این نشست را معرفی کتابهای برگزیده و ترویج مطالعه و علاقمندسازی افراد به مطالعه کتاب های مفید دانست و گفت: ایستگاههای مطالعه، برگزاری جلسات قصه گویی برای کودکان، جلسات شاهنامه خوانی، مسابقات نقاشی در مناسبات مختلف، از جمله برنامه های این اداره است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کتاب ، امانت ، رفسنجان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.