مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گفت : 5 هزار زن قالیباف در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند که مبلغی را به عنوان سهم خودشان پرداخت می کنند و مابقی آن را دولت متقبل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمزه لوی افزود: بیمه انواع مختلف دارد که یک سری بیمه های اجباری داریم که این بیمه های اجباری مربوط به کسانی هستند که در کارگاههای مختلف مشغول به کار هستند.

وی به بیمه زنان سرپرست خانواده اشاره کرد و افزود: بعضی از زنهای بیمه شده ما زن های سرپرست خانواده هستند که این زن ها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که با معرفی این دو ادارات و پرداخت حق بیمه شان آنها را تحت پوشش بیمه قرار می دهیم و از همه مزایا به خصوص ثبت سوابقشان عنوان می شود و استفاده می کنند و اینها تا زمانی که به سن بازنشستگی رسیدند مثل سایر بیمه شدگان به آنها حقوق پرداخت می شود و اگر این زن ها در جای دیگرهم شاغل نباشد مهم نیست مهم این است که آنها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند.

حمزه لویی گفت: تعداد زیادی از بیمه شدگان مدد جویان کمیته امداد هستند.

وی افزود: ما روی آمار تفکیکی جنسیتی کار نکردیم که چقدر مرد و چقدر زن بیمه هستند ولی در مجموع 207 هزار نفر بیمه شده داریم که از تعداد قابل توجه ار این بیمه شدگان بانوان هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی در مورد خانه کارگری گفت: خانه کارگری که از که از طرف شهرداری افتتاح شد محلی است برای کارگرانی که جویای کار هستند به نظرمی رسد که این محل محلی مناسبی نیست داری مشکلاتی ا ست.

حمزه لوی گفت: در سطح استان تعداد 21 هزار نفر کارگر ساختمانی هست که این تعداد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و اگر انجمن های صنفی که متولی سر و سامان دادن کارگران ساختمانی هستند و به شکل درستی وظیفه قانونی شان راانجام بدهند ما هم سعی خواهیم کرد که کارگران واقعی را شناسایی و کار بیمه شان را انجام بدهیم که حقشان ضایع نشود ودینی به گردنمان نماند که یک روزی کارگری از دنیا برود و بعد از عمری کار کردن بیمه هم نداشته باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان به بدهکاران تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: یکی ازبزرگترین بدهکاران در سطح استان شهرداری و پیمانکارانش هست که درصد زیادی بدهی را به خودشان اختصاص دادند و ما سعی کردیم که با آنها همکاری کنیم و مشکلات مالی را در ک کنیم به هر حال آنها پرسنلی دارند که این پرسنل باید بیمه بشوند و از خدمات تامین اجتماعی استفاده بکنند و اگر ما لیست های آنها را قبول نکنیم و آنها به موقع تحویل ما ندهند آنها زندگی شان سوابق شان و بازنشستگی شان و درمان بچه های آنها دچار مشکل می شود و ما در این زمینه کمال همکاری را کردیم .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.