کرمانشاه؛

قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: پنج هزار زندانی بدهکار چک در کشور وجود دارد که عمده ترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیر عمد مربوط به تخلفات رانندگی و تصرف در مال مردم بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسدالله جولایی گفت: با گذشت ۲۵ سال از زمان تاسیس ستاد دیه در کشور تا کنون ۹۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده اند.

جولایی بیان داشت: در حال حاضر بیشترین تلاش ما روی قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث که به زودی نیز تصویب خواهد شد معطوف شده است.

مدیرعامل ستاد دیه بیشترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیر عمد را مربوط به مهریه، تصادفات، چک غیر کلاهبرداری، نفقه و بی توجهی پیمانکارها در ساخت و سازها عنوان کرد و گفت: باید در این خصوص فرهنگ سازی شده و حقوق مردم در این رابطه اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شاکیان در حوزه جرائم غیر عمد گذشت صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 94بیش ازپنج هزار زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد واجد شرایط آزاد شوند.

وی افزود: سال گذشته برای ۸۴۹۸ زندانی جرائم غیر عمد بیش از ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از شاکیان گذشت گرفتیم.

جولایی گفت: درشش ماهه نخست امسال ۳۵۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری آزاد شدند و در صورت اعطای تسهیلات بانکی و همکاری بانک‌های عامل و فعالیت مضاعف مسوولان مرتبط تا پایان سال جاریپنج هزار زندانی نیازمند جرائم غیر عمد آزادمی شوند.

انتهای پیام/ش



برچسب ها: کرمانشاه ، قانون ، اجباری ، ثالث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.