«از میان ما» تلاشی است برای حضور در دنیایی در نزدیکی ما که وجودش و حضورش از آن چه فکر می‌کنیم به ما نزدیکتر است.

یاسمن حمیدی، عکاس نمایشگاه عکس «از میان ما» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاهش گفت: «از میان ما» اولین نمایشگاه انفرادی من است که سابق بر این در چند نمایشگاه گروهی در دانشگاه و خانه هنر صبا شرکت داشته‌ام. 

وی افزود: همیشه به عکاسی مستند اجتماعی علاقه داشته‌ام و در این نمایشگاه مستند اجتماعی راجع به مشاغل را برای کار انتخاب کردم. در ابتدا یک فریم از هر شغل را سوژه قرار داده و از هر فرد در حال کار کردن عکاسی کردم اما بعد تصمیم گرفتم خود سوژه‌ها مداخله بیشتری در عکس‌هایم داشته باشند، پس دو فریمه کار کردم.

وی ادامه داد: یک فریم متنی است که خود افراد راجع به کار و زندگی‌شان نوشته‌اند و فریم دیگر مربوط به خود مشاغل است. 

حمیدی اظهار داشت: برای گرفتن فریمی که مربوط به نوشته است، خیلی زمان گذاشتم. چون باید ابتدا با آن‌ها صحبت می‌کردم و ارتباط می‌گرفتم تا اعتماد کنند و بنویسند. کل کار در یک سال جمع ‌بندی شد و در سال 93 تقریبا مجموعه تکمیل شد و پس از آن برای ارائه کارها در گالری‌ آماده بود. 

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مشاغل متوسط رو به پایین را سوژه کردم مثل سبزی فروشی، دست فروشی و شغل‌های این چنینی. اما خیلی جالب بود که همین افراد نوشته‌های بسیار زیبایی را می‌نوشتند. هم‌چنین تمام لوکیشن‌ها در شهر تهران انتخاب شد و بیشتر در بازار و میدان انقلاب کار کردم.

وی در پایان یادآور شد: تنها ادیت کارها این بود که آن‌ها را سیاه و سفید کرده و ارائه دادم. البته دو مورد از آثار که در ابعاد بزرگ‌تری نیز ارائه شد و مربوط به شغل گچ‌کاری و سبزی‌فروشی است، به صورت رنگی کار شده است. 

گفتنی است؛ این نمایشگاه از 22 تا 27 آبان در گالری ایده پارسی میزبان هنردوستان است. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار