سمنان؛

استان سمنان جز 5 استان اول کاهش تلفات جاده‌ای در کشور است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: در حال حاضر استان سمنان جزء 5 استان اول درکاهش تلفات جاده‌ای در كشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،داود فهندژ سعدی مدیر کل حمل ونقل وپایانه‌های استان سمنان  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان سمنان به مناسبت فرارسیدن ۲۴ آبان‌ماه، روز بدون حوادث ترافیکی و بزرگداشت قربانیان حوادث جاده‌ای،گفت: در حال حاضراستان سمنان جزء ۵ استان اول درکاهش تلفات جاده‌ای در کشور است. 


داوود فهندژ سعدی به از برگزاری رزمایش مشترک روز بدون حوادث ترافیکی در جاده‌های سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: این مانور با هدف بزرگداشت قربانیان حوادث جاده‌ای و تکمیل زنجیره تأمین ایمنی در بستر راههای برون شهری با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) صبح روز ۲۴ آبان‌ماه از پایانه کالا شروع می‌شود وهمه نیروهای امدادی، ترابری، حمل و نقلی و... در سطح جاد‌های استان در حال آماده باش حضور دارند. 

وی اصول ایمنی را یکی از شاخص‌ای توسعه در کشور‌ها خاطر نشان کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه، امار‌های مربوط به تلفات حمل و نقل ۲۵ هزار نفر گزارش شده که این رقم نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته وبه ۱۷ هزار نفر رسیده است. 

مدیر کل ناوگان حمل و نقل استان سمنان با هشدار به اینکه آمارهای تلفات و خسارت رانندگی بیش از بلایای طبیعی در کشور است افزود: روزانه در سطح جاده‌های درون شهری و برون شهری به صورت میانگین ۲۴ تصادف حادث می‌شود که از این میزان شاهد یک کشته هستیم. 

وی به طرح پایلوت هوشمندسازی سیستم‌های کنترل ترافیکی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: سیستم‌های ATS (هوشمند) زیر پوشش سازمان‌های مختلف کنترل و پشتیبانی می‌شد که در یک سال اخیر به منظور هدفمندی و یکپاچگی کلیه دوربین‌های نظارتی تصویری و سیستم‌های کنترل اعمال ترافیکی به بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است. 

سعدی، آمار کشته شدگان سال گذشته حوادث رانندگی را ۲۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: سهم تلفات بومی در جاده‌های استان ۳۰ درصد و مابقی غیر بومی است. 

مدیر کل حمل ونقل وپایانه‌های استان سمنان گفت: سهم هر فرد که در جاده‌ها کشته می‌شود به نرخ سال ۸۹ نزدیک به ۳ ونیم میلیارد ریال هزینه مادی است. 

وی برگزاری اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل ونقل جاده‌ای راخبر داد و گفت: این همایش ۳۰ دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان وبا محورهای راههای کویری، وسایل نقلیه ایمن، تدوین واعمال مقررات جاده‌ای، سیستم‌های هوشمند و‌ای تی اس و ایمنی در بستر آمایش سرزمین برگزار می‌گردد ومهلت ارسال مقالات تا ۱ دی ماه ۹۴ است.


.برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.