مسکو 80 هزار گردشگر خود را از مصر خارج می‌کند

رئیس گردشگری روسیه از تصمیم این کشور برای بازگرداندان سریع حدود 80 هزار گردشگر روس حاضر در مصر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، مسکو قصد دارد هرچه زودتر حدود 80 هزار گردشگر این کشور را که در حال حاضر در شهرهای «قاهره» «هورگادا» و «شرم الشیخ» مصر به‌سر می‌برند، به دلایل امنیتی از این کشور خارج کند. رئیس گردشگری روسیه با اعلام این خبر افزود: «وسایل و چمدان‌های این گردشگران به‌طور جداگانه و بوسیله هواپیماهای باربری به کشور انتقال داده می‌شوند.»

رئیس اداره گردشگری روسیه امروز( شنبه) در گفتگو با خبرنگاران،  تصریح کرد  مسکو در حال حاضر تصمیمی برای بازگرداندن اضطراری شهروندان روس ندارد و انتقال آن‌ها طبق برنامه از قبل طراحی شده صورت خواهد گرفت. وی از ممنوعیت سفر گردشگران روس به مصر خبر داد و افزود: مسکو برای انتقال گردشگران این کشور از مصر، هواپیماهای خالی ارسال خواهد کرد.

یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه شنبه هفته گذشته با 224 مسافر و خدمه در «صحرای سینا،» واقع در شمال مصر، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. این هواپیما از فرودگاه «شرم‌الشیخ» به مقصد «سن پترزبورگ» به پرواز در آمده بود.  هواپیمای سقوط‌کرده یک فروند «ایرباس 321» و متعلق به شرکت هواپیمایی روسی «کاگلومویا» بود. بررسی دو جعبه سیاه کشف‌شده نشان می‌دهد علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در «صحرای سینا،» انفجار داخل موتور آن بوده است. شبکه تلویزیونی المیادین نیز امروز گزارش داد: تازه‌ترین نتیجه تحقیقات نشان می دهد انفجار بمبی که در زیر هواپیما کار گذاشته شده بود، باعث سقوط آن شده است.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار