سفر در عصر داعش

سفر در عصری که گروه تروریستی داعش در آن به جنایات مختلف دست می‌زند بسیار خطرناک است و مخاطراتی برای گردشگران به همراه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "یاهوتراول"، سفر در عصری که گروه تروریستی داعش در آن حضور دارد بسیار خطرناک است و مخاطراتی برای گردشگران بخصوص در خاورمیانه به همراه دارد. نمونه تازه این تهدیدات، سقوط هواپیمای روسی در مصر است که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است و به گزارش رویترز کارشناسان محلی به احتمال 90 درصد این ادعا را درست دانسته اند.

خطرات حملات تروریستی داعش و دیگر گروه‌ها، ابتدا در خاورمیانه احساس می‌شد؛ اما اکنون در آمریکا نیز مردم از این حملات دچار ترس شده اند. برای مثال، مقامات آمریکایی کنترل‌های امنیتی برای پروازهای را که مبداء آنها خاورمیانه است، به شدت افزایش داده اند.

«جاش ارنست،» سخنگوی کاخ سفید، جمعه در کنفرانس خبری به روزنامه‌نگاران گفت: «ما نمی‌توانیم همه چیز را در داخل و خارج خاک آمریکا کنترل کنیم. ما باید احتمال حملات تروریستی را در کشورمان در نظر بگیرم.»

کشور مصر درحال حاضر بسیاری از گردشگران خود را از دست داده است و مقامات این کشور تخمین می‌زنند 70 درصد از گردشگران در آینده، آنجا را برای سفر انتخاب نکنند. پس از حادثه سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا، مقامات مصری در تلاش هستند جاذبه‌های بیشتری را برای جذب گردشگر در کشورشان معرفی کنند. از جمله آنها، می‌توان از باز کردن درهای سه مقبره در «اُقصُر» را برای نخستین بار نام برد.

از سال 2011 (1390) امنیت در خاورمیانه کاهش یافته است. هرچند کشورهای مختلف این منطقه به شکل‌های متفاوتی از این کاهش امنیت متأثر شده‌اند. صنعت گردشگری در برخی از آنها پیشرفت کرده است، در برخی به شدت آسیب دیده است و برخی کشورها نیز علی‌رغم خطر حملات تروریستی در صدد جذب گردشگر بیشتر هستند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار