نمایش «خرمالوهای گس» روایتی از فراز و فرودهای زندگی، در تماشاخانه مشایخی اجرا می‌شود.

ابوالقاسم معارفی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری نمایش «خرمالوهای گس» گفت: شناخت من از شخصیتی که در جایگاه اجتماعی و مالی ویژه‌ای قرار داشت و پس از سال‌ها از اوج به فرود آمده بود، سبب شد تا با تخیل در مورد زندگی او و سال‌هایی که گذرانده نمایشنامه‌ «خرمالوهای گس» شکل بگیرد.

وی در خصوص داستان این نمایش بیان کرد: داستان نمایش «خرمالو‌های گس» روایتگر زندگی پیرمرد و پیر زنی است که در گذشته از زندگی مرفهی برخوردار بودند اما با از دست دادن همه دارایی‌شان پسرشان نیز از پیش آن‌ها می‌رود. پدر سال‌ها منتظر برگشت پسر است تا اینکه کسی می‌آید اما ...

معارفی در مورد شیوه اجرایی نمایش «خرمالوهای گس» اظهار داشت: این نمایش فضای بینابینی از واقعیت و فراواقعیت را نشان می‌دهد که تماشاگر در تشخیص آن دچار تردید می‌شود. همچنین از آنجایی که قرار بود در ابتدا در سالن دیگری اجرا برویم، طراحی صحنه و نور به گونه‌ای دیگر بود. ما قصد داشتیم با نور فضاسازی کنیم اما به جهت تغییر سالن و نبود امکانات مورد نیاز، از نشانه‌هایی دیگر در صحنه بهره گرفتیم.

وی در پایان گفت: سال‌ها از تئاتر دور بودم. در آن سال‌ها ظهور تئاتر لاله‌زار، سبب کمرنگ شدن گونه دیگر تئاتر شد. امروز هم به نوعی دیگر شاهد این اتفاق در عرصه تئاتر هستیم.

گفتنی است؛ نمایش «خرمالوهای گس» تا 20 آبان در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار