حسن خلیلی‌فر نمایش «خط و خاطره» را بر اساس كتاب «هفت روز هفته» در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ حسن خلیلی‌فر كارگردان و مدرس تئاتر گفت: نمایش «خط و خاطره» بر اساس كتاب «هفت روز هفته» كه خاطرات محمدرضا بایرامی است، از فردا 10 آبان‌ماه - ساعت 18- در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری، به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: این نمایش به نوعی خروجی كارگاه تولید نمایش «از ایده تا اجرا» است كه توسط مركز هنرهای نمایش حوزه هنری برگزار شده است. بازیگران و همه‌ عوامل اجرایی و پشت صحنه‌ «خط و خاطره» از هنرجویان كارگاه «از ایده تا اجرا» هستند كه با هفت‌ماه آموزش و تمرین مستمر به اجرای این اثر رسیده‌اند.

این مدرس تئاتر در مورد تفاوت كلاس‌های آزاد تئاتر با كارگاه تولید نمایش «از ایده تا اجرا» توضیح داد: در آموزشگاه‌های آزاد تئاتر و بازیگری، كه برخی از دُروس تخصصی هنرهای نمایشی تدریس می‌شود، هیچ تضمینی برای تجربه‌ صحنه برای هنرآموزان آن وجود ندارد؛ اما در كارگاه «از ایده تا اجرا» هنر‌جویان در فضایی كارگاهی، علاوه بر یادگیری دروس و دوره‌هایی چون «صدا»، «بدن» و «حس» از ابتدا ایده‌ای برای اجرای نهایی، اتود زده می‌شود. هنرجویان طی چندین ماه تمرین و تحقیق برای اجرای یک نمایش آماده می‌شوند و در پایان به شكل حرفه‌ای اجرای عمومی اثری را تجربه می‌كنند.

این كارگردان تئاتر اظهار داشت: كارگاه‌های تولید نمایش حوزه هنری با هدف كشف و تربیت استعدادهای جوان و نیز تولید نمایش بر اساس اولویت‌های خود، برگزار می‌شود و هیچ‌گونه نگاه درآمدزایی به آن نیست. از این رو هنرجویان این كارگاه‌ها با هزینه‌ای بسیار كمتر از آموزشگاه‌های بازیگری، طی مدت زمانی بیشتری، به صورت عملی آموزش داده می‌شوند.

حسن‌خلیلی‌فر در پایان گفت: گرچه بازیگران و عوامل اجرایی نمایش ما، تجربه‌ اجرای حرفه‌ای را نداشته‌اند ولی در نهایت، اثری را برای صحنه آماده كرده‌اند كه ساز و كار حرفه‌ای دارد و به لحاظ كیفی، كاملا قابل دفاع است.

نمایش «خط و خاطره» به نویسندگی و كارگردانی حسن خلیلی‌فر از فردا- 10 آبان ماه، ساعت 18- در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود. این نمایش روایت رزمندگانی است كه در عملیاتی با رمز «یاابوالفضل‌العباس» قمقمه‌های آب خود را خالی می‌كنند و سپس به خط دشمن می‌زنند.

تماشاخانه‌ ماه در ساختمان مركزی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ نبش خیابان سمیه واقع است.

نمایش «خط و خاطره» توسط مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با همكاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تهیه و تولید شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار