حضرت آیت الله مکارم شیرازی :در گوشه و کنار مشاهده می‌شود که برخی افراد با برجام مخالفت می‌کنند، این کار صلاح نیست، اگر تابع شرع هستیم، مراحل آن گذشته و اگر تابع قانون هستیم در مجلس، مراحل قانونی را گذرانده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امروز برخی در گوشه و کنار هنوز به مخالفت ها ادامه می دهند که به صلاح کشور نیست؛ چراکه ما یا تابع شرع هستیم؛ یا تابع قانون؛ پس اگر تابع شرع هستیم، مباحث شرعی آن مورد تصویب قرار گرفته و اگر تابع قانون هستیم در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده است.

ایشان صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به موضوع تأیید برجام اشاره کردند و گفتند: در این موضوع، 5 مرحله نشست دو ساله، تصویب در شورای امنیت کشور، تصویب در مجلس شورای اسلامی، تصویب در شورای نگهبان و تأیید مشروط رهبر معظم انقلاب صورت پذیرفته و دیگر نباید مخالفتی درباره آن شنیده شود.

ایشان ابراز داشتند: امروز برخی در گوشه و کنار هنوز به مخالفت ها ادامه می دهند که به صلاح کشور نیست؛ چراکه ما یا تابع شرع هستیم؛ یا تابع قانون؛ پس اگر تابع شرع هستیم، مباحث شرعی آن مورد تصویب قرار گرفته و اگر تابع قانون هستیم در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده است.


این مرجع تقلید اظهار داشتند: ممکن است بنده در دل مخالف باشم؛ اما این مخالفت، وظیفه من را از بین نخواهد برد؛ چراکه باید همراه با شرع و قانون باشیم.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه باید موضوع برجام را پایان یافته ببینیم، خاطرنشان ساختند: البته برجام با مشکلاتی همراه است که باید به فکر حل آن بود.


این استاد درس خارج حوزه تصریح کردند: از دیگر مباحث، اهانت به هیأت مذاکره کننده است که کاری خلاف است و نسبت دادن این توافق به توافقاتی همچون ترکمنچای، خلاف موازین شرع و قانون است.


معظم له بیان داشتند: سخنان من بسیار روشن و مستدل است و باید همگان در مقابل واقعیت ها تسلیم باشیم.


ایشان در پایان این بخش تأکید کردند: باید در مقابل استعمار و استکبار ایستاده و عظمت ملت ایران را به همگان بشناسانیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.