مدیر اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی از کاهش 30 درصدی قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال جاری خبر داد.

مهندس حسین عظیم‌زاده مدیر اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سیکل قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی گفت: قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی در گذشته توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که متولی این امر بودند صورت می‌گرفت ولی در حال حاضر توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

وی افزود: با شروع طرح تحول سلامت تلاش شد که بیمار از بیمارستان خارج شود و تأمین ملزومات پزشکی توسط خود بیمارستان صورت گیرد و با توجه به اینکه ما قیمت نداشتیم، این نگرانی به وجود آمد که وزارت بهداشت نتواند مخارج را تأمین کنند، بنابراین وزارت بهداشت تصمیم گرفت کالاها را قیمت‌گذاری کند و به مراکز و بیمارستان‌ها ارائه دهد.

وی در ادامه گفت: با شروع طرح تحول سلامت، فرآیند قیمت‌گذاری با فراخوان شرکت‌های تجهیزات پزشکی برای کالاهای مصرفی عمومی و تخصصی پزشکی صورت گرفت. مبنی بر اینکه وزارت بهداشت قصد خرید و اداره کل قیمت‌گذاری دارند پس شرکت‌ها، قیمت به ما اعلام کردند تا در لیست ما قرار بگیرند.

وی در خصوص اختیارات قانونی که به وزارت بهداشت برای قیمت‌گذاری داده شد، عنوان کرد: هیئت دولت در خرداد 93 اختیار قانونی برای قیمت‌گذاری را به وزارت بهداشت داد که در اسفند 93 به رییس سازمان غذا و دارو ابلاغ گردید و کمیسیونی برای قیمت‌گذاری تشکیل شد. در سال 93 ما فقط سقف قیمت‌ها را داشتیم و خرید فقط از فهرست سازمان غذا و دارو که متخصص مراکز دولتی بود، صورت می‌گرفت که این امر موجب کاهش قیمت تجهیزات گردید.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای قیمت‌گذاری تصریح کرد: ما قیمت‌گذاری کشورهای مختلف، بازار و سوابق اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی را بررسی کردیم و چهارچوبی برای کاهش قیمت تعیین نمودیم و این فراخوان را مجدد تکرار کردیم که همه‌ی مراکز درمانی ملزم به اجرای آن هستند، میزان کاهش قیمت از سال 93 نسبت به سال 94، 30 درصد است، که این یک اتفاق امیدوار کننده در حوزه بهداشت و درمان و در راستای طرح تحول سلامت بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار