رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: تخریب و نابودی مراتع در اثر چراهای بی‌رویه دام‌های روستایی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مجموعه مذکور (منابع طبیعی) در مناطق روستانشین این شهرستان محسوب می‌شود.

حفظ مراتع در دستور کار منابع طبیعی شهرستان ملاردسید علی عظیمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم حفظ مراتع در مناطق روستایی و تاثیر سازنده آن در چرخه زیست محیطی  اظهار کرد:با اتخاذ تدابیر ویژه، باید تخریب مراتع را در این شهرستان به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از عوامل از بین رفتن مراتع روستایی، چرای بی رویه دام‌ها است که با توانمند سازی روستانشینان و آموزش مشاغل خانگی مثل قالیبافی و پرورش ماهی سعی می‌شود تمایل برای معیشت  از طریق دامداری را کاهش دهیم.

عظیمی گفت: از سوی دیگر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حد توان و تا آنجا که مقدور است با جذب نیروهای بومی و روستانشین در پیشبرد پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حد امکان، پرهیز از بکارگیری پیمانکاران خارج از جوامع روستایی ، توانمند سازی و اشتغال روستانشینان در این حوزه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد یادآور شد: به طور یقین با همگرایی و همیاری تمامی دستگاه‌های فعال و ذیربط در شهرستان ملارد می‌توان به توفیقات هر چه بیشتری در جهت اهداف تعریف و طراحی شده نائل شویم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های تدوین شده، توسعه پایدار روستایی و بالندگی در این جوامع کوچک اما حائز اهمیت و تاثیر گذار به نحو شایسته‌تری تامین و فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار