وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دیدار وزیر ارتباطات روسیه موضوعاتی از جمله شبکه‌های اجتماعی بومی و موتور جستجوگر مورد بحث قرار گرفت.

افزایش همکاری ایران و روسیه در زمینه فناوری اطلاعات به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر ارتباطات روسیه که امروز (یکشنبه) در محل وزارت ارتباطات برگزار شد با اشاره به سفر وزیر انرژی فدراسیون روسیه به تهران اظهار کرد: در ملاقات امروز موضوعات زیادی از جمله شبکه‌های اجتماعی، موتور جستجوگر گوگل، مدیریت اینترنت و راه اندازی ماهواره‌ ملی صحبت شد که در راستای مدیریت اینترنت تلاش گسترده‌ای در Isy ای سی سو و جلسه wsis از سال‌های قبل در کشورها اجرا شده تا اینترنت از انحصار آمریکا خارج شود و همواره ایران و کشورهای دیگر به دنبال این بودند که همکاری‌های نزدیک با هم داشته باشند تا این انحصار شکسته شود به همین منظور امروز  توافق کردیم تا در اجلاس اواسط سپتامبر در مورد حاکمیت اینترنت تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به همکاری‌های دو جانبه بین کشورهای ایران و روسیه افزود: با توجه به اینکه امنیت شبکه و اطلاعات برای همه مهم است قرار شد از تجربیات ایران و روسیه  استفاده شود تا امنیت اینترنت افزایش یابد.

واعظی با بیان اینکه شرکت‌های روسیه در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی موفقیت‌های خوبی داشتند، تصریح کرد: ایران به دنبال آن است که شبکه‌های اجتماعی داخل خود را تقویت کند و همچنین  یک موتور جستجوی قوی به نام یان دکس که یکی از موتورهای جستجوگر روسیه است در ایران دفتری داشته باشد تا به مردم سرویس بهتری بدهد.

وی افزود: ما هم آمادگی داریم در رابطه با خط و زبان فارسی از طریق موتور جستجوی یوز و فارسی جو همکاری‌های دو جانبه با روسیه داشته باشیم.

واعظی گفت: از جمله موضوعات مهم در این دیدار، مدیریت داده‌های عظیم، نسل پنجم تلفن همراه و شهر هوشمند و با همکاری‌های پستی با کشور روسیه بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار