با توجه به کندی سرعت شبکه های پیام رسان خارجی بهتر نیست مسئولان هرچه سریعتر شبکه های پیام رسانی داخلی را درکشورتقویت کنند؟

چرا باید از تلگرام مهاجرت کرد؟ به کجا مهاجرت کنیم؟!
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امروزه جذابیت روزافزون شبکه های اجتماعی و پیام رسان های تلفن همراه درتمام گروه های سنی از جمله کودکان و بزرگسالان موجب شده تا این افراد نسبت به هر اتفاقی در شبکه های اجتماعی واکنش های مختلفی داشته باشند و شاید با کمی اختلال یا کندی دسترسی در این شبکه ها حساسیت ها بیشتر می شود.

در واقع با کمی پرس وجو از اطرافیانمان این احساس را کرده ایم که خیلی از افراد اطلاعات و اخبار مورد نیز خود را از همین شبکه های اجتماعی یا نرم افزارهای پیام رسان موبایلی بدست می آورند  و می توانند آن را در فرایند کاری خود به کار ببرند.

اما یکی از مشکلات اصلی این شبکه ها این است که سرورخارجی دارند وبدیهی است که این پیام رسان ها با فرهنگ وآداب ورسوم آنها ساخته شده است و حال به کشور ما وارد شده اند.پیام رسان هایی که شاید وایبر اولین آنها بود و اکثر ایرانیان نیز ابتدا با متوجه شدن مزایای این شبکه های پیام رسان علاقه مند به استفاده ازآنها شدند اما با افزایش روند استفاده از این شبکه پیام رسان خارجی ،وایبر با کندی سرعت مواجه شد وبه این ترتیب کاربران این شبکه ها به نرم افزارخارجی دیگری مهاجرت کردند به طوری که این روزها کمتر شاهد نامبردن شبکه پیام رسان وایبر هستیم.

تلگرام این روزها از جمله نرم افزاهایی است که کاربران زیادی دارد و این در حالی است که سرعت این پیام رسان این روزها همانند وایبر کند شده است.

البته چند وقتی است اظهاراتی مبنی بر فیلترینگ این شبکه پیام رسان وشبکه های اجتماعی دیگربیان می شود وبا توجه به کندی چند روز گذشته تلگرام موضوع فیلترینگ این شبکه مورد حساسیت عموم قرار گرفت.

اما واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در این خصوص اظهار کرد:موضوع فیلتر شدن تلگرام و اختلال در آن تنها در کشور ما وجود ندارد چرا که طبق بیانیه ای که شرکت ارتباطات زیرساخت دیروز اعلام کرد مشکل قطع ارتباطات بین‌الملل در اکثر کشورهای منطقه وجود داشته و این مشکل به دلیل این بود که 3 کانال‌هایی که ما را به اینترنت متصل می‌کند از جمله کشور ترکیه، باب‌المندب و خلیج‌فارس با اختلال روبه‌رو بود و با توجه به اینکه تلگرام یک سرور اروپایی است این اختلالات در تلگرام بیشتر شده است.

گفتنی است ،همین کندی سرعت تلگرام موجب شده تا این روزها کاربران این شبکه ها به دنبال نرم افزار پیام رسان دیگری باشند و باتوجه به وجود بسیاری از این شبکه ها در کشور نرم افزار مورد نیاز به راحتی در دسترس قرار می گیرد و این درحالی است که اکثر کاربران تنها شبکه های اجتماعی موبایلی خارجی را می یابند.

یکی از کاربران نرم افزار پیام رسان تلگرام می گوید در حال حاضر شبکه های اجتماعی داخلی مختلفی در کشور وجود دارد اما ازآنها استفاده نمی شود.

بر اساس این گزارش اگرچه شبکه های اجتماعی وپیام رسان های موبایلی در داخل کشوروجود دارد اما اکثر افراد از این موضوع بی خبرند و شاید هم علت عدم تبلیغات شبکه های اجتماعی موبایلی داخلی با کیفیت نبودن آنها است.

گفتنی است ،با توجه به اینکه هر روزه شاهد کندی سرعت این نرم افزارها هستیم بهترنیست شبکه اجتماعی در داخل ایحاد شود وهمان مقدار اندک شبکه های پیام رسان داخلی تقویت شود چرا که اگر روند کندی سرعت در نرم افزارپیام رسان تلگرام ادامه داشته باشد هر لحظه امکان مهاجرت کاربران این شبکه ها به سمت شبکه پیام رسان دیگر وجود دارد وبهتر نیست مهاجرت کاربران از تلگرام به سمت یک نرم افزارپیام رسان داخلی باشد؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۶۶
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
مرورگر پارسی جو رو تو کافه بازار دانلود کنید به جای گوگل عاللللللیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
من خیلی دوس دارم از شبکه داخلی استفاده کنم اما اونا ر ونمیشناسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
لطفا برنامه های ایرانی که گفتید رو معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
آقا شبکه اجتماعی بیسفون رو از کافه بازار دانلود کنید هرچی وایبر و لاین و تلگرام و ... کرده تو جیبش هم ایرانیه هم سرعتشان بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
تا وقتی که نیت خیر نباشه خدا جلوی اون عمل رو میگیره باید دید که هدف مسئولان از کند کردن شبکه های خارجی و جایگزینی ان با شبکه های بی کیفیت داخلی چی میباشد .این ایرانی دیگر ان ایرانی نیست همه ایران یک قدم رو به جلو برداشته و کار از این کارها گذشته .دل مردم بهترین شبکه اجتماعیست دل مردم رو بدست بیارید از کل اطلاعات اونها هم مطلع میشید.
Iraq
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
آقا مردم هنوز دو تا از شبکه های داخلی را نمیشناسند.... چطور میخوایین سراغ شون برن.... خوب اطلاع رسانی کنید تا مردم سراغشون برن........
لطفا اطلاع رسانی کنید. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
بنده هم از تلگرام و هم از بیسفون(که ایرانیه) استفاده میکنم
خیلی خیلی مشتاقم که مردم از تلگرام دست بکشند و به برنامه ای مثل بیسفون مهاجرت کنند.
اخبار این خبرگزاری و چندین مورد دیگه رو هم مدتهاست که از طریق کانالهای بیسفون پیگیری میکنم و خیلی راضیم.
ضمنا با استفاده از بیسفون (نسبت به تلگرام) خیلی خیلی احساس امنیت بیشتری دارمِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
یکی از مزایای مهم تلگرام اینه برای همه سستم عامل ها از جمله ویندوز میشه استفاده کرد به جز سرعت بالا که نرم افزار ایرانی مثلا بیسفون نداره یه چیز دیگه مردم سخت به پیام رسان ایرانی اعتماد کنند بخاطر جاسوسی اطلاعاتشون و دادن اونها به نهاد ها امنیتی که اینم باید تضمین شه چنین کاری انجام نشه به جای اینکه پیام رسان ایرانی درست کنیم معلوم نیست چقد طول بکشه و هزینه ها بهدر نره بهتره مرحله اول با کمک یک کشور دیگه ساخته بشه هم سرور توو ایران هم سرور کشور دیگه که پیام رسان قوی و جهانی بشه مثل موتور جستجو نشه که کارایی کمی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
چرا به انتخاب بیست میلیون ایرانی برای برنامه تلگرام احترام نیگذارید و این شبکه رو فیلتر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
بهترین نرم افزار داخلی پیام رسان مسنجر باران ساخت تیم باران است ارزش داره من استفاده میکنم موردی کم نیس تازه از تلگرام و واتس اپ پشتیبانی میکنه ینی اگه کسی اینا رو هم داشته باشه میشه باهاش حرف زد و فایل ردوبدل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
برنامه somaروازبازاردانلودكنيدخيلى سرعتش خوبه مثل تلگرام هستش وتماس تصويرى هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
فقط تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
بهترين نرم افزار مسنجر ، نرم افزار ايراني بيسفون است به اين نرم افزار بايستي مهاجرت كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
سلام
شبکه های اجتماعی داخلی بدرد نمی خورند هم از لحاظ پشتیبانی ثعیفند و هم امنتیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
لطفا در مورد شبكه هاي اجتماعي داخلي و معرفي آنها اطلاع رساني فرمائيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
كندي سرعت موقت بود و برابر اعلام روابط عمومي مخابرات ايران هيچ گونه برنامه فيلتري براي برنامه تلگرام وجود ندارد.
Germany
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
به نظرتون به جای این نباید سرعت رو افزایش بدن بعدا میگن ارزون ترین اینترنت اینترنت ایرانه ما چقدر هم هزینه کنیم سرعت واقعی نمیدن
آخرین اخبار