ایام اربعین حسینی یکی از ایامی است که هر ساله حجم عظیمی از مکالمات به آن برمی گردد چرا که بسیاری از مردم با توجه به سفر به کربلا معلی ،حجم مکالماتشان افزایش می یابد و در این میان اغلب اختلال هایی وجود داشه که امسال مسئولان تلفنی ایران با تشکیل کمیته ای از 2 ماه پیش در تلاش برای ایجاد بهترین وضعیت ارتباطی هستند.

وعده مسئولان تلفنی ایران برای بهترین وضعیت ارتباطی در اربعین
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،صحبت از یک وسیله ی ارتباطی است ودر اصل این وسیله ارتباطی موجب شده تا کمی از اتفاقات اطرافمان گاهی اوقات عقب بمانیم،این وسیله ارتباطی همان تلفن های همراه است که با توجه به دسترسی آزاد به سیم کارت های اپراتور های تلفن همراه در بازار ،دست هر کودک و نوجوان وبزرگسالي دیده می شود.

حالا اگرچه اینترنت تلفن های همراه بیشتر استفاده می شود اما نمی توان کارکرد و کاربرد اولیه آنها را نادیده گرفت و مکالمات روزمره اکثر ما از طریق همین تلفن های همراه انجام می شود به خصوص در ایام یا مناسبت های خاص حجم مکالمات افزایش می یابد.

ایام اربعین حسینی هم یکی از این ایام است، هر ساله حجم عظیمی از مکالمات به این ایام برمی گردد چرا که بسیاری از مردم با توجه به سفر به کربلا معلی ،حجم مکالماتشان افزایش می یابد.

ایام اربعین حسینی سال گذشته کربلای معلی میزبان بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود که حدود چهار میلیون نفر از این تعداد را زائران خارجی شامل می‌شدند که ایران، پاکستان، بحرین، عربستان، لبنان، کویت، هند در رأس این کشورها و گروه‌هایی از اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا نیز از جمله زائران اربعین حسینی -علیه‌السلام- از کشورهای غربی بودند.

در این ایام ازدحام بی‌سابقه در عراق بر ترافیک ارتباطی بین ایران و این کشور به شکل عجیبی افزود به گونه‌ای که در شرایط عادی ترافیک روزانه بین دو کشور 150 هزار دقیقه است که در ان ایام به 2.5 میلیون دقیقه رسید.

قطعا با چنین رشد ترافیکی، اختلالات گسترده در شبکه ارتباطی دو کشور و برقرار نشدن تماس‌ها موضوعی طبیعی به نظر می‌رسید به گونه‌ای که بعد از این ایام نیز مسئولان ارتباطات کشور از این حجم گسترده ارتباطات غافلگیر شدند.

این موضوع نیاز به توجه و تامل زیادی دارد چراکه با توجه به حجم عظیمی از سفرها به کربلای معلا ،مکالمات تلفنی بیشتر می شود در این میان انتظار میرود که در اربيعين امسال مسعولان توجه بیشتر داشته باشند.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت شبکه ارتباطی در مواجهه با بحران گفت: ما یک فرکانس جداگانه‌ را برای مواقع بحران تعریف و تعدادی آنتن BTS را برای این موارد تعبیه کرده‌ایم و ان‌شا‌ء‌الله در بدترین حالت ممکن نیز در مواقع بحران به مشکلی بر نمی‌خوریم.

وی در مورد ترافیک ارتباطی با عراق در ایام اربعین نیز عنوان کرد: کمیته‌ای از دو ماه گذشته با مسئولیت شرکت ارتباطات زیرساخت و عضویت اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران و نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شده است تا آمادگی ارائه خدمات در این ایام را داشته باشیم.

واعظی افزود: 50 درصد موضوع از طرف ما قابل حل است اما 50 درصد مابقی نیز مربوط به اپراتورهای عراقی می‌شود زیرا آنها آمادگی ارائه خدمات به این جمعیت عظیم را ندارند و به همین دلیل دنبال مدیریت بحران در این زمینه بخصوص هستیم.

گفتنی است، حال انتظار می رود تمهیدات مورد نیاز زائران ایرانی به کربلای معلی در اربعین به خوبی فراهم شود تا شاهد هیچ گونه اختلال و ازدحام و حجم ترافیک مکالمات در این ایام نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار