وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:ما این ادعا را نداریم که هیچ کشوری با تهدیدات روبه رو نیست.

واعظی: تهدیدات وایبری در همه کشورها وجود داردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم نقش پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز(یکشنبه) در محل وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات برگزارشد با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در کشورهای مختلف اظهار کرد: با پیشرفت فناوری صیانت از کشور اهمیت بیشتری دارد و در گذشته نگاه فیزیکی به موضوع پدافند غیر عامل مطرح بود اما امروزه علاوه بر مسئله فیزیکی ، تجهیزات و ظاهر آن امری حیاتی است.

وی افزود: پدافند غیر عامل نباید فدای توسعه شود و هنر هر کشوری این است که بین آن ها ارتباط برقرارکند و ما توسعه هر کشوری را نمی‌توانیم تعطیل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در 36 سال گذشته تجربه به دشمنان ما نشان داده اگر آنها بخواهند با برخورد‌های نظامی خسارت بزنندبه اهداف خود نمی‌رسند.

وی افزود: توجه به موضوع جنگ نرم ضروری است چراکه جنگ نرم به روش های مختلف از جمله هالیوود به تاثیرات فرهنگی و تغییر سبک زندگی انجام می‌شود و در یک برهه طولانی علت ها را به سمت اهداف خود سوق می‌دهد.

واعظی توجه به موضوع نفوذ به کسب اطلاعات را لازم دانست و گفت: اطلاعاتی که دشمن بتواند از ان در زمان خاص خود استفاده کند تهدید است، آنچه باعث خنثی شدن آنها می‌شود استفاده از فرصت ها است.

وی ادامه داد: عدم بکار گیری ارتباطات و فناوری اطلاعات یک تهدید محسوب می‌شود . فناوری اطلاعات برای توسعه نیازمند صیانت است و در عین حال نباید از دسترس مردم و مسئولان خارج شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص استفاده از تجهیزلت داخلی و بومی تصریح کرد: لازم است در خرید هایمان بیشتر دقت کنیم و تا آنجا که می شود از تجهیزات بومی استفاده کنیم و اگرناچار به استفاده از تجهیرات خارجی شدیم متخصصان ما باید در بکاریری آن ها اشراف کامل داشته باشند تا سازندگان تجهیزات نتوانند از اطلاعات کشور استفاده کنند.

واعظی افزود: ارتباطات گسترده ابزاری در خدمت پدافند غیر عامل است و در شرایط خاص می تواند به مدیریت بحران کمک کند.

*تکذیب حضور مدیران اپراتور آمریکایی به عنوان مشاور شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص انتشار خبری مبنی بر حضور مدیران اپراتور امریکایی به عنوان مشاور پروژه شبکه ملی اطلاعات گفت: هر چند کارهای شبکه ملی اطلاعات با مشاوره حدود 15نفر خارجی پیش می رود اما چنین خبری که اخیرا منتشر شده صحت ندارد.

واعظی افزود: برای اجرای طرح بزرگ شبکه ملی اطلاعات همه از جمله متخصصان ایرانی خارج از کشور کمک کنند.

وی افزود: شورایی که برای تصمیم گیری این شبکه تشکیل شده بطور صددرصد در وزارت ارتباطات است و ما جلسات متعددی با حضوز مشاوان خارجی برگزار کردیم و از سایر متخصصان برای حضور در این پروژه دعوت شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: شرکت های خصوصی مانند شرکت های و اپراتور ها می‌توانند در این زمینه نظرات خود را در میان بگذارند و نقش داشته باشند تا بتوانیم در زمینه اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات به خودکفایی برسیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار