ارتباطات در هفته ای که گذشت؛

از چگونگی فعالسازی آوای انتظار تا ورود 21 سرویس جدید پستی

شرکت مخابرات تصمیم گرفت، آوای انتظار برای مشترکان تلفن ثابت فراهم کند به طوری که به گفته مخابراتی ها به تازگی شرکت مخابرات در برخی استان‌ها نیز به ارائه این سرویس پرداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛دنیای ارتباطات در هفته گذشته تقریبا هفته ای بدون خبری را پشت سر گذاشت، اما تقریبا در اواسط هفته با توجه به مناسبت روز روستا وزیر ارتباطات در همایش ملی روستا در میان انان حضور یافت و به وضعیت تلفن و اینترنت آنها اشاره ای داشت. 

*ورود تلفن به تمام روستاهای بالای 20 خانوار تا یکسال آینده

هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری می کند در یکسال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای تلفن شوند.

وی با رویکرد تبیین نقش روستا در تحقق سیاست گفت :خدمات رسانی به روستاها را در 4 بخش تلفن ، اینترنت ، پست و پست بانک تقسیم می‌کنیم که در بخش تلفن در حال حاضر 26 هزار روستای بالای 20 خانوار تلفن دارند و کمتر از 1000 روستا بالای 20 خانوار تلفن ندارند که امیدواریم طی یکسال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار به تلفن دسترسی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وضعیت اینترنت در روستاها اشاره کرد و افزود: در یکسال گذشته 8 هزار روستا دارای اینترنت شدند و در مرحله دوم که سال گذشته آغاز کردیم، قرارداد اتصال اینترنت به 25 هزار روستا امضاء شد به همین ترتیب تجهیزات خریداری شده و در حال ترخیص از گمرک است که امیدواریم طی دو ماه آینده به ندرت تمام روستاهای کشور به اینترنت متصل شوند.

*وعده آقای وزیر برای حل مشکل تلفن و اینترنت روستاها کی محقق می‌شود؟

درهفته گذشته که روز جهانی پست هم بود گزارش در مورد وضعیت تلفن واینترنت روستاییان عنوان شد .به این ترتیب که با توجه به رشد سریع فناوری های نوین ،نیاز به آن در هر قشری دیده می شود بنابراین می توان گفت برخورداری از سیستم های ارتباطی از جمله تلفن،اینترنت،تلفن همراه و اینترنت تلفن همراه امروزه یکی از لازمه های زندگی ما است.

اگر چه شاید شهرهای ما به تلفن یا اینترنت متصل هستند اما در برخی مناطق به خصوص مناطق روستایی کشور هنوز یک خط تلفن وجود ندارد و برقراری ارتباط در آن جا به سختی امکان پذیر است.

موضوعی که بنا به گفته وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در این دوره در سال‌های اخیر گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در نقاط مختلف کشور برداشته شده و طرح‌های مختلفی اجرا شده است،طرحی است که به دنبال آن تا پایان دولت یازدهم هیچ روستایی بدون ارتباط تلفنی و اینترنت نباشد.

اما در طی دو سال گذشته هر چند تعدادی از روستاهایمان به تلفن خانگی واینترنت متصل شدند اما هنوز برخی روستاها از ارتباطات مخابراتی محروم هستند.

به گفته واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات 26 هزار روستای بالای 20 خانوار تلفن دارند وکمتر از 1000 روستا بالای 20 خانوارتلفن ندارند که این آمار نشان می دهد که روستاهای ما هنوز به تلفن دسترسی ندارند.

اما وزیر ارتباطات اظهار امیدواری می کند که طی یک سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار به تلفن دسترسی داشته باشند. 

از جمله مواردی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستاییان وعده می دهد اینترنت و دسترسی آن در روستاها است که درهمین مورد می گوید: که در سال گذشته 8 هزار روستا دارای اینترنت شدند و قرار است 25 هزار روستای دیگر از دو ماه آینده به ترتیب اولویت به اینترنت متصل شوند.

گفتنی است؛باوجود اینکه چندین سال از ورود وسایل ارتباطی به کشور می گذرد شایسته است خدمات ارتباطی در روستاها و شهرهای کشورمان فراهم شود و لزومی به وعده های مسئولان برای خدمات رسانی نباشد چراکه اکنون در قرن بیست ویکم هستیم و وجود حداقل ارتباطات در مناطق ما کمترین انتظار از مسئولین کشور است.

*همه آنچه از نحوه فعالسازی تا هزینه آوای انتظار تلفن ثابت باید بدانید

مدتها برای استفاده از تلفن یا درزمانی که منتظر برداشتن گوشی تلفن همراه مشترک خود بودیم صدای بوق تنها صدایی بود که زمانی که به صورت بوق آزاد می زد ما را منتظر برداشتن تلفن همراه مشترک خود می کرد اما کم کم برای پر کردن وقت مشترک تلفن همراه هنگام زنگ زدن به مشترک خود و یا شاید برای پر کردن اوقات فراغت مشترکان سرویسی تحت عنوان آوای انتظار برای مشترکان تلفن همراه فعال شد.

به این ترتیب که مشترکان با درخواست آهنگ مورد نظر ومجاز خود می توانستند آوای انتظار مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 به همین منظورشرکت مخابرات تصمیم گرفت،چنین امکانات یا خدماتی را برای مشترکان تلفن ثابت فراهم کند به طوری که به گفته مخابراتی ها به تازگی  شرکت مخابرات در برخی استان‌ها به ارائه این سرویس پرداخته است.

این سرویس برای مشترکان این امکان را فراهم می کند تا به جای شنیدن بوق تلفن، از پیام‌های صوتی و یا آهنگ های مجاز مورد علاقه خود برای افراد تماس گیرنده استفاده کنند.

برای فعالسازی این سرویس مشترکان می توانند بر اساس کد آهنگ مد نظر خود شماره‌های 20300111 الی 20300611 را شماره گیری کنند تا بر اساس شماره گرفته شده آهنگ موردنظر آنها فعال شود. همچنین می توان از طریق مراجعه به وب سایت ava2030.ir از لیست آواهای انتظار ارائه شده مطلع و بر اساس سلیقه،آهنگ مد نظر خود را انتخاب و فعال کرد.

برای لغو این سرویس نیز کافی است از طریق خط تلفن ثابت کد 20300000 شماره گیری شود.
از جمله مزایای این سرویس می توان به امکان ضبط و ارسال پیام شخصی همراه با آهنگ موردنظر، قابلیت فعالسازی 9 آوای مختلف از طریق گروه‌بندی و لیست کردن تماس گیرندگان به صورت همزمان بر روی یک خط، قابلیت فعال‌سازی سه آوا یا پیغام در یک بازه زمانی برای مشترکینی که از خط خود استفاده کاری و تجاری می کنند اشاره کرد.

همچنین امکان انتخاب و پخش آهنگ موردنظر در هنگام انتظار برای مکالمه و عدم نیاز به دستگاه‌ها و سخت‌افزار خاص برای فعال‌سازی این سرویس از دیگر مزایای این سرویس به شمار می رود.

گفتنی است ؛درخصوص  تعرفه‌هایی که برای فعال‌سازی این سرویس در نظر گرفته شده، چندی پیش مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران بیان کرد: بر اساس مصوبه‌ای که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیش از این اعلام کرده، تعرفه ارائه این سرویس برای مشترکان تلفن همراه 3000 ریال به ازای هر ماه بوده و این رقم در تلفن ثابت به 2000 ریال می رسد.

* هزار مشترک ADSL در صف انتظار پورت‌های مخابراتی

کامران کاظمی معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران هفته گذشته با اشاره به علت تاخیر در واگذاری اینترنت پرسرعت مخابرات گفت: در حال حاضر حدود 16 هزار مشترک تهرانی نیازمند سرویس اینترنت پرسرعت خانگی هستند و با وجود یک میلیون پورت و آمادگی تجهیزات، واگذاری می‌تواند به مشترکان زودتر انجام شود.

وی افزود: متاسفانه گرفتن جواز شهرداری برای حفاری و نصب سکوهای ADSL( اینترنت پرسرعت) مانع توسعه شده و مشکل واگذاری‌ها را با کندی مواجه کرده است.

 *افتتاح 21 سرویس جدید پستی در هفته جهانی

همچنین در اواخر هفته گذشته شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست برگزار و با بیان این که پست هم زمان با شکل‌گیری تاریخ تمدن وجود داشته و همواره با تغییرات جدیدی روبرو بوده است، گفت: در سال 67 با تصویب مجلس شورای اسلامی شرکت پست شکل گرفت و اساسنامه شرکت پست در حال حاضر مراحل مختلفی را طی کرده و 71 امضا جمع‌آوری شده که در حال رسیدگی است و آماده ارائه در صحن مجلس شورای اسلامی است که بدین ترتیب عنوان پست از شرکت پست جمهوری اسلامی به شرکت ملی جمهوری اسلامی تغییر می‌کند.

وی افزود: پست به صورت دولتی باقی می‌ماند و با اپراتورهای جدید به رقابت می‌پردازد.

مهری در ادامه بیان کرد: با توجه به الزام اتحادیه جهانی پست قرار است پست دنیا به صورت سه بعدی از جمله فیزیکی، الکترونیکی و مالی فعالیت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پست در ادامه با اشاره به ارائه سرویس‌های جدید پستی در هفته جهانی پست تصریح کرد: سال گذشته 9 سرویس و 132 خدمت جدید راه اندازی شد و تا هفته آینده قرار است 21 پروژه جدید پستی که از این تعداد، 9 سرویس جدید و 6 پروژه عمرانی و زیرساختی با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 777 میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار