مدیرعامل شرکت پست گفت: به مناسبت روز جهانی پست 21 پروژه و سرویس‌های زیرساختی شرکت پست راه اندازی می‌شود.

افتتاح 21 سرویس جدید پستی در هفته جهانی پستبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین مهری مدیرعامل شرکت پست در نشست خبری که امروز (چهارشنبه)به مناسبت 17 مهر ماه روز جهانی پست برگزار شد با بیان این که پست هم زمان با شکل‌گیری تاریخ تمدن وجود داشته و همواره با تغییرات جدیدی روبرو بوده است، اظهار کرد: در سال 67 با تصویب مجلس شورای اسلامی شرکت پست شکل گرفت و اساسنامه شرکت پست در حال حاضر مراحل مختلفی را طی کرده و 71 امضا جمع‌آوری شده که در حال رسیدگی است و آماده ارائه در صحن مجلس شورای اسلامی است که بدین ترتیب عنوان پست از شرکت پست جمهوری اسلامی به شرکت ملی جمهوری اسلامی تغییر می‌کند.

وی افزود: پست به صورت دولتی باقی می‌ماند و با اپراتورهای جدید به رقابت می‌پردازد.

مهری در ادامه بیان کرد: با توجه به الزام اتحادیه جهانی پست قرار است پست دنیا به صورت سه بعدی از جمله فیزیکی، الکترونیکی و مالی فعالیت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پست در ادامه با اشاره به ارائه سرویس‌های جدید پستی در هفته جهانی پست تصریح کرد: سال گذشته 9 سرویس و 132 خدمت جدید راه اندازی شد و تا هفته آینده قرار است 21 پروژه جدید پستی که از این تعداد، 9 سرویس جدید و 6 پروژه عمرانی و زیرساختی با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 777 میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: سرویس مستقیم الکترونیکی و خدمات شهروندی که با تماس با شماره 193 در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و همچنین رونمایی از تمبر طلا و نقره حافظ، رونمایی از سرویس پست لوجستیک، سرویس پست بخش، پست رسانه و سامانه خرید و فروش اینترنتی منبع پست از جمله سرویس‌هایی است که قرار است در روز جهانی پست به بهره‌برداری برسد.

مهری با بیان اینکه این سرویس‌ها با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود، افزود: از جمله پروژه‌های زیرساختی شرکت پست پروژه مرکز دیتاسنتر، سامانه تعیین مکان‌های ذی‌نفع و راه‌اندازی 2000 صندوق پستی هوشمند و پروژه های پستی شمال غرب کشور، افتتاح مرکز مبادله پستی در فرودگاه امام (ره)، تجهیزات نامه رسانی و راه اندازی ایستگاه پست 24 ساعته است.

مدیرعامل شرکت پست افزود: سرانه مرسولات پستی در آمریکا 1000 مرسوله و در آلمان 460 مرسوله در روز و در کشورهای دیگر بالا است اما در کشور ما سرانه 8 مرسوله است لذا فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته داریم.

مهری در خصوص خدمات پستی در روستاها تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار دفتر آی.سی.تی، 2900 نمایندگی پست روستایی داریم که تنها شبکه ارتباطی بین روستاییان است.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی کدپستی گفت: در حال حاضر 9 میلیون و 300 هزار اماکن اطلاعات روستایی شناسایی و به هنگام شده است و کلیه آدرس‌های کشور در حال تست بروزرسانی و به هنگام شدن، هستند.

مدیر عامل شرکت پست در ادامه در خصوص ارائه کارت هوشمند ملی تصریح کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با ریاست سازمان ثبت احوال به امضا رسید و در آن موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت که در همین اساس ما آمادگی داریم ماهانه یک میلیون و دویست هزار کارت ملی هوشمند را در مراکز پست ارائه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ماهانه حدود 130 تا 140 هزار مورد ثبت نام کارت هوشمند در پست صورت می‌گیرد و در آینده تصمیم داریم شناسنامه‌هایی که برای کودکان صادر می‌شود از طریق پست به خانواده‌ها برسانیم.

مهری در خصوص مدارک گم شده گفت: سرویس پست یافته از جمله سرویس‌هایی است که طی شش ماه گذشته یک میلیون و نهصدو سی و شش هزار نفر از طریق آن مدارک خود را دریافت کرده‌اند که این رقم در شهریور ماه حدود 32 هزار مدرک بوده و به طور معمول ماهانه حدود سی و پنج هزار مدارک مفقودی به آن شیوه جا به جا می‌شود.

وی در ادامه در خصوص سودهی شرکت پست تصریح کرد: در سال 92 که این شرکت را تحویل گرفتیم با یک زیان سه هزارو پانصدو پنجاه میلیارد ریالی مواجه بودیم اما با انجام اقدامات مختلف از جمله حذف برخی از سمت‌ها در شبکه‌های موازی و غیره توانستیم قراردادهایمان را به حالت اقتصادی درآید بر همین اساس این شرکت در سال جاری ما به اندکی سود‌دهی رسیده‌ایم.

مهری در خصوص ایمیل‌های پستی  گفت: در حال حاضر 186 هزار کاربر ایمیل پست دارم که البته با توجه به جمعیت کشور این رقم بسیار اندک است و تلاش داریم با ایجاد زیر ساخت‌های لازم شرایطی را ایجاد کنیم که در هر خانواده حداقل یک ایمیل پستی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار