معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران از حضور ده اكيب آتش نشان در ايستگاهاي مترو و برگزاری گارگاه خوشنویسی و نمره دهی به طرح های فرهنگی ایستگا ه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مترو در هفته اول مهر با افزایش مسافرین مترو و فعالیت های فرهنگی آموزشی که  به مناسبت روز آتش نشان واعیاد قربان و غدیر و آغازسال تحصیلی در ایستگا های مترو داشت روز های پر کاری را پشت سر گذاشت.

جذب آتش نشان داوطلب در ایستگاه مترو

محمد صائبي با اشاره به روند رو به رشد شهرنشینی و ایجاد تاسیسات صنعتی ،خدماتی ،آموزشی ،فرهنگی و همچنین احداث اماکن در قالب انبوه اظهاركرد: اين عوامل منجر به افزایش آمار و ارقام وقوع حریق ، حوادث و تلفات جانی و مالی روز افزون در جامعه شده است معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران هم به مناسبت روز آتش نشان فرصت را غنیمت شمرده و با استقرار آتش نشان ها در ایستگا ها آموزش های اولیه در مواقع حریق را آموزش می دهد.

وی در ادامه گفت: مترو تهران به همين مناسبت با نصب بنر و لمينت اقدام به فضا سازي تمامي ايستگاه ها كرده و در ده ايستگاه مترو نيز با ايجاد غرفه هايي كه  نيرو هاي اتش نشاني در آن مستقر هستند از افراد علاقه مند به عنوان  آتش نشان داوطلب نيز ثبت نام مي كنند.

كارگاه خوشنويسي عيد تاعيد در مترو تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداري مترو تهران گفت: به مناسبت ايام عيد تا عيد غدير و قربان، کارگاه خوشنویسی و تذهیب با حضور هنرمندان خوش ذوق کشورمان در قالب‏های هنری و تبلیغی در ایستگاه هاي منتخب بر پا شد.

محمد صائبي در ادامه گفت: در راستای ترویج فرهنگ غنی علوي و آشناسازی با ابعاد والای شخصیت حضرت امير مومنان (ع)، اقدام به برپایی کارگاه خوشنویسی و تذهیب با حضور هنرمندان خوش ذوق کشورمان در قالب‏های هنری و تبلیغی در 10 ایستگاه به مدت پنج روز کرده ست.

معاون فرهنگي و اجتماعي مترو تهران افزود: جشن هاي عید تا عید به منظور ايجاد روحيه نشاط و شادابي در بين شهروندان با برنامه هاي متنوعي دلهاي آنان را هدف قرار داده است تا شاهد شكوفايي لبخند مهر آنان باشد.

مقاومت مترو تهران در برابر زلزله هشت ريشتري

 در این هفته به مناسبت روز آتش نشان معاون امور ايستگاه هاي شركت بهره برداري مترو تهران نیز از ایمنی بالای ایستگا های مترو خبرداد و گفت: مترو تهران با داشتن ساخت عرضي تونل ها در برابر زلزله 8 ريشتري داراي مقاومت است.

علي عبد الله پور بيان اينكه ‌مترو تهران نسبت به ساير وسايل حمل و نقل عمومي از ضريب بسيار بالاي ايمني برخوردار است اظهار داشت: اين امنيت نه تنها در مقايسه با ساير سيستم هاي حمل و نقل عمومي داخلي بلكه در قياس با سيستم هاي ريلي و متروها در ديگر نقاط جهان نيز نمره بالايي را به خود اختصاص مي دهد.

وي با تاكيد بر اينكه حفظ سلامت ايمني مسافراني كه از سطح خيابان وارد مترو مي شوند تا لحظه ايي كه از مترو خارج شوند مهمترين دغدغه مسئولان مترو است افزود: محيط مترو با وجود حجم زياد مسافر در سكوهاي محدود و پله هاي شلوغ ، پله برقي ها ، آسانسورها  فرصت هايمتعددي را براي رخ دادن وقايع نامطلوب فراهم مي كنند، اما با توجه به تجهيزات  ايمني با مترو اين حوادث نسبتاً كم هستند . 

جانشين فني مدير عامل در ادامه با اشاره به اينكه سيستم هاي كنترل در قطار وجود دارد كه مانع برخورد قطارها مي شود گفت: در صورت اختلال اگر قطار ها با يكديگر برخورد هم داشته باشند به دليل مقاومتي كه در بدنه قطار و جود دارد كمترين ميزان جراحت را خواهيم داشت.

عبدالله پور افزود: تجهيزات کنترل کننده حريق در ايستگاه ها مانند جعبه ها و کپسولهاي آتشنشاني در قسمت هاي مختلف ايستگاه از قبيل سکوها، دسترسي ها، سالن فروش بليت و داخلقطارها وجود دارد .اين در حالي است كه در مترو تجهيز قابل اشتعالي نيست و اگر آتش سوزي اتفاق بيفتد دو سيستم تخليه دود و سيستم اطفا حريق براي جلوگيري از گسترش آتش وجود دارد همچنين در كل مسير تونل نيز لوله هاي خشك هست كه از سطح خيابان به تانكر هاي آتش نشاني وصل مي شوند.

برگزاري چهارمين نشست كميسيون تدوين استاندارد ملي ايمني قطارهاي شهري در تبريز
در هفته ایی که گذشت چهارمين نشست كميسيون تدوين استاندارد ملي ايمني قطارهاي شهري كشور با هدف تدوين استانداردهاي ملي براي همه قطارهاي شهري نیز با حضور مديران و معاونان قطارهاي شهري كشور تبريز برگزار شد.

در اين نشست كه به  مناسبت روز ملي ايمني برپا شده تعدادي كارگروه با موضوعات گوناگون تشكيل شده است كه كارگروه هاي معماري و سازه، سيگنالينگ، كنترل و علايم، ايمني، ابنيه، تاسيسات مكانيكي و برقي، مونوريل قم و ... از جمله اين كارگروه ها بودند كه در موضوعات مربوط به خود به ارائه مطالب استاندارد پرداختند.

بازديد هيات شهرداران لبناني از ايستگاه ها و تاسيسات مترو دروازه دولت

 همچنین هياتي متشكل از شهرداران كشور لبنان از تاسيسات ايستگاه مترو دروازه دولت و ايستگاه چهارراه وليعصر(عج) بازديد كردند.

در اين بازديد مديران حمل و نقل شهرهاي مختلف لبنان، پيشرفت حمل و نقل عمومي به خصوص مترو در ايران را مثبت ارزيابي كرده و بر تلاش روزافزون مسئولان مترو در زمينه تسهيل تردد مردم در پايتخت ايران تاكيد كردند.

افزايش سرويس دهي در خط سه مترو تهران

 در این هفت مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه برای مسافران خط سه نیز خبر خوشی داشت 

نيمه شمالي خط سه مترو تهران از صبح امروز با سطح خدمات خود به مسافران را افزايش داده است.

احسان مقدم با اعلام خبر افزايش ساعت سرويس دهي، در خط سه اظهاركرد: از صبح امروز (دوشنبه  6 مهر ماه) ساعت پذيرش مسافر در چهار ايستگاه نيمه شمالي خط سه مترو تهران از ساعت 7 صبح آغاز مي شود.

وي با بيان اينكه مسافران تا ساعت 15 مي توانند از اين بخش تازه افتتاح شده استفاده كنند خاطر نشان كرد: در اين 6 روز گذشته كه دوران راه اندازي نيمه شمالي خط سه محسوب مي شد ساعت شروع سرويس دهي 10 صبح بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار