صدراعظم اتریش هجوم هزاران پناهجو به کشورهای اروپایی را عامل فروپاشی اتحادیه اروپا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "ورنر فایمان،" صدراعظم اتریش، نارضایتی خود را از سرازیر شدن سیل پناهجویان به اروپا ابراز کرد و حضور هزاران مهاجر بدون مدرک شناسایی در این قاره را عامل فروپاشی اتحادیه اروپا دانست.
 
سران اتحادیه اروپا امروز در بروکسل اجلاسی با عنوان "بحران مهاجران" برگزار می‌کنند تا راهکاری برای حل این مشکل مشترک در سراسر اروپا بیابند. "فایمان" در این باره گفت: امروز درباره حفظ و یا فروپاشی اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد. نتیجه گفتگوها از دو حالت خارج نیست؛ یا راه دشوار، طولانی و همراه با هزینه حل بحران را انتخاب می‌کنیم، یا به فروپاشی اتحادیه اروپا تن می‌دهیم. اگر خواستار حفظ انسجام اتحادیه اروپا باشیم باید به مرزهای خارجی اتحادیه توجه بیشتری کنیم. البته ساخت دیوار و یا سیم خاردار در نوار مرزی نمی‌تواند راهکار منطقی و مطمئنی باشد.
 
اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر شاهد هجوم بی‌سابقه پناهجویان بوده است که اغلب از کشورهای جنگ‌زده خاورمیانه و یا شمال آفریقا راهی قاره سبز شده‌اند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد در 9 ماه نخست سال 2015، 710 هزار پناهجو موفق به عبور از مرزهای اتحادیه اروپا شدند.
 
بسیاری از کشورهای اروپایی مایل به پذیرش پناهجویان نیستند و مرزهای خود را به روی مهاجران بستند. پناهجویان اغلب ترجیح می‌دهند به کشورهای ثروتمند اروپایی وارد شوند. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار