رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه در پی توهین به مسلمانان، در دادگاهی در شهر لیون محاکمه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهۀ ملی فرانسه در پی توهین به مسلمانان و مناسک مذهبی آنان محاکمه شد.

این سیاستمدار فرانسوی سه‌شنبه در دادگاهی در شهر لیون حاضر شد. چهار گروه ضدنژادپرستی و حقوق بشری از وی به اتهام «برانگیختن تبعیض، خشونت و انزجار نسبت به گروهی از مردم  به خاطر عقاید مذهبی آنها» شکایت کرده‌اند.

لوپن در حالی که خود را قربانی «اذیت و آزار قضایی» توصیف می کرد به خبرنگاران گفت: «به عنوان یک رهبر سیاسی، این حق را دارم که به یادآوری یک مساله خطیر بپردازم و این امر در واقع در زمره وظایف من است.»

لوپن در یک تجمع حزبی در سال 2010، در اظهاراتی توهین‌آمیز مسلمانانی را که در هنگام پر بودن مساجد در خیابان‌‌های سه شهر فرانسه نماز می‌خوانند، با اشغال‌گران نازی مقایسه کرد.  

وی گفت: «عذرخواهی می‌کنم، اما چون بعضی‌ها واقعا علاقه دارند در مورد جنگ جهانی دوم صحبت کنند، اگر داریم دربارۀ اشغال صحبت می‌کنیم، می‌توانیم دربارۀ این (برپایی نماز در خیابان) صحبت کنیم، چرا که این خود مصداق اشغال سرزمین است.»

پارلمان اروپا در سال 2013 در پی این اظهارات مصونیت سیاسی لوپن را لغو کرد.

در صورت احراز جرم لوپن، وی به یک سال زندان و پرداخت جریمه‌ای معادل 45 هزار یورو محکوم خواهد شد.

در آستانه برگزاری انتخابات ماه دسامبر، وی تلاش می‌کند با استفاده از هجوم پناهجویان و آوارگان به اروپا، که سبب ایجاد بحران در این قاره شده است، آرا بیشتری جلب کند. 



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار