سازمان عفو بین‌الملل از مقامات دو کشور اسلوونی و کرواسی به دلیل مسدود کردن مرزهایشان به روی حدود 2 هزار مهاجر به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی،  سازمان عفو بین‌الملل مسدود کردن مرز به روی حدود 2 هزار مهاجر را بوسیله مقامات اسلوونی و کرواسی، «غیر قابل قبول» و «وحشتناک» خواند. 

بنابر اعلام گروه تحقیقاتی این سازمان حقوق بشری،  به دلیل اقدام دو کشور کرواسی و اسلوونی در کشیدن حصار اطراف مرزهایشان برای ممانعت از ورود مهاجران، حدود 2 هزار پناهجو ناچار شدند شب گذشته را میان دو مرز در هوای سرد و زیر باران سپری کنند. این در حالی است که تعداد زیادی از این افراد را نوزادان و کودکان تشکیل می‌دهند.

مقامات پلیس کرواسی در توجیه این اقدام به خبرنگاران گفتند: سایر کشورهای اروپایی مانند مجارستان نیز مرزهای خود را به روی مهاجران مسدود کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل از همه کشورهای اروپایی خواست مسئولیت‌پذیر باشند و هشدار داد اگر بحران مهاجرت به درستی مدیریت نشود، عواقب بدی برای پناهجویان در بر خواهد داشت.

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، بیش از 700 هزار مهاجر و پناهجو در سال جاری میلادی از طریق آب‌های مدیترانه وارد اروپا شده‌اند. از این تعداد حدود 3000 نفر در بین راه جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار