مردم متدین و ولایت مدار کردستان پس از عزاداری، نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مردم متدین و ولایت مدار کردستان از صبح امروز در دسته های مختلف عزاداری به سینه زنی در عزای امام حسین(ع) پرداختند و اهل سنت و اهل تشیع کردستان در روز عاشورای حسینی در ماتم نشستند.

عزاداران سنندجی نیز در دسته های مختلف عزاداری پس از پیمودن مسیر هیات های مذهبی این شهر در میدان انقلاب و جنب حسینیه این شهر اجتماعی گسترده داشتند و پس از عزاداری، نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه کردند.

حضور استاندار کردستان، مسئولان ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در عاشورای حسینی امسال و همراهی گسترده مسلمانان اهل سنت درکنار مسلمانان اهل تشیع منطقه معنویت ویژه ای به مراسم سوگواری امسال بخشیده بود.

پخش نذورات کردستانی های اهل سنت و اهل تشیع در این روز و همراهی گسترده مردمی با دسته های سینه زنی جلوه خاصی به عاشورای حسینی در بزرگترین شهر اهل سنت نشین غرب کشور بخشیده بود.

گفتنی است، نماز ظهر عاشورا پس از مراسم عزاداری عاشورای حسینی در شهرهای مختلف کردستان نیزاقامه شد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: اقامه ، نماز ، عاشورا ، عزا ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.