حتی افراد غیرشیعی از جمله ترکمن‌ها و کردها، حتی زرتشتی‌ها و ارمنی‌ها به واقعه عاشورا گرایش دارند.

تمایل افراد غیرشیعی به فرهنگ عاشورامجید ملامحمدی، نویسنده مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نهادینه شدن فرهنگ عاشورا میان مردم جامعه گفت: فرهنگ عاشورا پس از گذشت سال‌ها همچنان میان مردم زنده و با ارزش است، مردم ما همواره صادقانه و مخلصانه در همه قشرها و سلیقه‌ها آن را پاس می‌دارند و ارج می‌دهند. حتی افراد غیرشیعی از جمله ترکمن‌ها و کردها و حتی زرتشتی‌ها و ارمنی‌ها به آن گرایش دارند.

ملامحمدی، افزود: از جهت باطنی و غیرظاهری کارهای مثبتی به لحاظ ادبی و هنری رخ داده است. هرچند من معتقد هستم در زمینه‌های ادبی و هنری باید بیشتر تلاش کنیم. به هر حال کشور ما یک کشور عاشورایی است و پیام‌ها و افکار ما بر اساس سیره اهل بیت (ع) پیش می‌رود. زندگی ما برگرفته از درس‌های عاشوراست. از همین رو این باورها در خانواده‌های ایرانی پذیرفته شده و همه از صمیم قلب به آن معتقدند.

ملامحمدی، با بیان افزایش فرهنگ عاشورا میان مردم جامعه اظهار داشت: در زمینه فرهنگ‌سازی واقعه عاشورا باید بیشتر تلاش شود مثلاً من در حوزه کتاب کودک و نوجوان موظف هستم فعالیت بیشتری برای شناساندن این واقعه و نیت و هدف آن میان قشر کودک و نوجوان داشته باشم. ما برای شناساندن این فرهنگ آسمانی راه‌های زیادی داریم، زیرا نویسندگان و علاقه‌مندان بسیاری هستند که باید به آن‌ها برای خلق آثار مؤثر، میدان بدهیم.

این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: امروز شعور حسینی خوب است اما کافی نیست، زیرا زوایای واقعه عاشورا و مکتب امام حسین (ع) به قدری عمیق هستند که بیشتر از این‌ها جای کار وجود دارد. فرهنگ ما یک فرهنگ عالی و ممتاز و عاری از هرگونه کژی‌ها و ناهنجاری‌هاست و اگر در راستای شناخت این فرهنگ گام برداریم، جامعه ما، جامعه‌ای مطلوب در خط امام زمان (عج) خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار