زنجان؛

طرح تلاوت نور در استان زنجان در 480 مرکز اجرا می شود

یکی از بزرگترین شبکه های قرآنی که در سطح کشور گسترده شده طرح تلاوت نور است که در استان زنجان در 480 مرکز زنجان اجرا می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان در جلسه ی مسابقات قرآنی مدهامتان به سایت های ستاد عالی در توسعه و ترویج قرآن در بین جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین شبکه های قرآنی که در سطح کشور گسترده شده است، طرح تلاوت نور است که در استان زنجان در 480 مرکز زنجان اجرا می شود.

وی افزود: ستاد عالی مساجد دبیرخانه های مساجد استان ها را ملزم کرده است تا در برنامه های خود با محوریت خانواده، امربه معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی، اقتصاد مقاومتی، جمعیت و کارافرینی مباحث قرآنی را با آنان پیوند دهند.

این مقام مسئول در ادامه بر استفاده از ظرفیت دستگاه های متولی در مباحث قرآنی تاکید کرد و افزود: در ماه محرم شاهد اجرای مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه، مسابقات قرآنی ورزش و جوانان و مسابقات قرآنی دانشجویی هستیم که در کنار آن مسابقات قرآنی مدهامتان را نیز شاهد خواهیم بود.

وی به شناسایی افراد توانمند در رابطه با مباحث قرآنی اشاره کرد و گفت: بهره گیری از بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی می تواند راهکار مناسبی برای اجرای هرچه باشکوه تر جشنواره قرآنی مدهامتان باشد.به همین منظور می توان از بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی استفاده کرد.

، مسئول اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان در این جلسه اظهار کرد: در اجرای مسابقات قرآنی برنامه ریزی اصولی و صحیح می تواند به یک مسابقه قرآنی باشکوه منجر شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ها نیز باید از ظرفیت فعالان قرآنی استفاده شود، ادامه داد: کمیته فنی و علمی پشتیبان این مساله است و می تواند در اجرای یک مسابقه قرآنی با کیفیت بالا کمک کند.

این مقام مسئول به شناسایی فعالان قرآنی توانمند جهت شرکت در این مسابقات تاکید کرد و گفت: می توان از ابزارهای تلفن همراه که در دسترس بسیاری قرار گرفته است برای ضبط صوت قاری و حافظ قرآنی استفاده کرد و پس از فیلتر کردن برای شرکت در مسابقه معرفی کرد.

حسینی به مسابقات گروهی دانشجویان کشور در زنجان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود فیلتر شرکت کنندگان در بخش قرآنی از طریق نرم افزار موبایلی انجام شود.

مسئول اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان اضافه کرد: برای ارتقاء کیفیت مسابقات قرآنی می توان از همکاری موسسات قرآنی به جهت تعیین درجه توانمندی فعال قرآنی استفاده کرد.

حسینی ادامه داد:، برای کسب رتبه های برتر در مرحله کشوری تعامل و برنامه ریزی با حضور موسسات قرآنی به عنوان موسسه معین لازم است.

وی یکی از نقاط ضعف مسابقات قرآنی را تعیین نفرات اول تا سوم و عدم توجه کافی به بقیه نفرات عنوان کرد و گفت: باید با آموزش این افراد می توان مساله نخبه پروری را مورد توجه کافی قرار داد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تلاوت ، زنجان ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.