معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت : در شان کشور ما نیست که الگوی گردشگری آن قطر و ترکیه باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن یارمحمدی که در اولین همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی و نقش آن در توسعه گردشگری در مجتمع خورشید اردهال کاشان سخن می گفت با اشاره به حرکت تند و شتاب آلود کشورهای توسعه یافته در مسیر حرکت به سمت صنعت گردشگری به خصوص در بین سال های 1975 تا 1990 میلادی افزود: دو عامل جنگ ظالمانه و تحمیلی 8 ساله و افتادن در ورطه فروش ثروت بادآورده نفت که در دو مقطع قبل و بعد از انقلاب بلای جان ما شد باعث گردید تا کشور ما از فاز توجه و اهمیت به صنعت گردشگری دور شود و در این بین اکثر کشورهائی که امروز قطب گردشگری جهان محسوب می شوند توانستند تقریبأ در طی این 3 دهه به این عنوان دست یابند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به این مطلب که دولت ها توانی برای مداخله در برخی امور از جمله صنعت گردشگری را ندارند افزود: سیستم دولتی نشان داده و ثابت کرده که هر کجا به فکر تصاحب تشکیلات باشد شکست می خورد و لاجرم باید امور را به مردم و بخش خصوصی بسپارد و تنها به بسترسازی فکر کند.

یارمحمدی با انتقاد شدید از برخی تنگ نظری ها و نگاه های سخت و خشن به صنعت گردشگری افزود: استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی و اکثر مدیران استانی معتقدند که صنعت گردشگری در استان اصفهان پتانسیل بالائی دارد.

وی با بیان اینکه تکلیف مان را باید با نحوه برخورد با صنعت گردشگری مشخص کنیم و معین کنیم که بالأخره صنعت گردشگری برای اقتصاد ما مفید است یا نه تصریح کرد: وقتی در استان همه از اهمیت صنعت گردشگری حرف می زنند معنی اش این است که به هنگام دادن اعتبارات باید به دستگاه متولی صنعت گردشگری نگاه ویژه ای داشته باشند و از مداخله بیش از حد برخی تنگ نظران در این صنعت جلوگیری کنند.

یارمحمدی با اشاره به اهمیت، جایگاه و پتانسیل بالای گردشگری مذهبی و دینی در استان خاطرنشان کرد: ترسیم محور گردشگری قم، جمکران، مشهد اردهال و آقاعلی عباس(ع) به عنوان یک محور گردشگری مذهبی میتواند سرآغازی برای توسعه هر چه بیشتر شاخه گردشگری مذهبی در استان باشد.

در ادامه مدیر امور فرهنگی و و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در سخنانی کوتاه با بیان اینکه در قرآن هم به اهمیت گردشگری اشاراتی شده است یادآور شد: خداوند در قرآن در 6 محور مطالعه گذشتگان، عاقبت پیشینیان، بحث آئین ها و ادیان دیگر، مطالعه سرگذشت بدکرداران، مطالعه در اسرار آفرینش و خلقت و دیدار از شهرها و بلاد آباد نکاتی را در موضوعات مرتبط به گردشگری یادآوری کرده است. 


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.