درمان بیماری‌های خاص در مراکز زیست فناوری انجام می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرگروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در افتتاح نخستین آزمایشگاه زیست فناوری کشور گفت: به‌ کارگیری از سلول‌های بنیادی و گسترش زیست فناوری می ‌توان به درمان بسیاری از بیماری‌های خاص در کشور دست یافت.

سیدمهدی سیدی با بیان اینکه مازندران استانی است که به لحاظ منابع طبیعی و انسانی زبانزد دیگر استان‌های کشور است، افزود: اکنون در این استان در بخش‌های مختلف بین دستگاه‌ها همگرایی ایجاد شده است تا یک کار بزرگی را مانند نخستین آزمایشگاه زیست‌فناوری در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی با تاکید براینکه مهمترین هدف اجرایی این طرح ایجاد تفکر علمی در مدارس کشور است، یادآور شد: با وجود تفکر علمی در آینده می توان راحتتر زندگی کرد و به پیشرفت‌های زندگی دست یافت.

سیدی با اشاره به اینکه زیست فناوری یک رشته علمی میان رشته‌ای است که با زیست فناوری می‌توان پیوند زد، تصریح کرد: با ایجاد پیوند زیست فناوری و رشته‌های علمی امنیت‌های مختلفی در کشور به وجود می‌آید.

دبیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه با تحولات زیست فناوری در دنیا می‌توان به کارهای بزرگی دست زد، افزود: در این زمینه تشخیص بسیاری از بیماری‌های انسانی و مشترک انسان و حیوان آسان‌تر می‌شود.

وی با اعلام براینکه با استفاده از رشته‌های زیست فناوری اکنون دوره جنینی قابل درمان است،افزود: با بکارگیری از سلول‌های بنیادی و گسترش زیست فناوری می‌توان به درمان بسیاری از بیماری‌های خاص در کشور دست یافت.

ناتهای پیام/ب

برچسب ها: ساری ، درمان ، بیماری ، زیست ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.