از سال 84 تاکنون تعداد 33 هزار واحد مسکن روستایی در سهمیه‌ی تعیین شده برای بهسازی و مقاوم‌سازی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقزوین، حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اعلام این مطلب گفت: هر سال قرار است 200 هزار مسکن روستایی در کل کشور مقاوم سازی و بهسازی شود که تاکنون سهمیه استان 33 هزار و 865 واحد مسکن در استان تعیین شده است.

وی افزود: از تعداد مذکور 24 هزار و 550 واحد پایان کار گرفته‌اند.

باباپور در خصوص ساخت و ساز در روستاهای نمونه‌ گردشگری و با ارزش تاریخی گفت: در کل کشور 20 روستا با بافت با ارزش تاریخی، شناسایی شده که روستای  آتان در الموت یکی از آن روستاهاست که هیچ گونه دخل و تصرفی در بافت آن نباید انجام داد و با حفظ ساختار و بافت تاریخی کف‌سازی و جداره‌سازی انجام می‌شود.

به گفته وی در روستاهای نمونه‌ گردشگری که در استان 20 روستا شناسایی شد، با همان شیوه و استفاده از مصالح بومی ساخت و ساز انجام می‌شود.

این مسئول استفاده از مصالح بومی را در اجرای طرح‌های هادی مهم دانست و گفت: رویکرد بنیاد مسکن در سال جاری استفاده از مصالح بومی و سازه‌های سنتی است تا بافت روستایی حفظ شده و رضایت مردم نیز جلب شود.

وی همچنین در خصوص مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر است که در خصوص تحویل مسکن مهر در کشور، استان اول هستیم.

به گفته باباپور تعداد 5 هزار و 660 واحد سهمیه استان بود که همگی در حال قرارداد سفت‌کاری و نازک‌کاری قرار دارند.

وی همچنین از جشن اتمام ساخت مسکن مهر خبر داد و گفت: بیش از 99 درصد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان به اتمام رسیده و دفترچه اقساط به صاحبان واحدها تحویل شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.