رییس سازمان بهزیستی گفت: این سازمان در زمان حاضر یک وعده غذای گرم به 180 تا 200 هزار کودک در مهد روستاهای مناطق محروم ارایه می دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین همایش رشد و تکامل همه جانبه کودکان افزود: همچنین در بسیاری از مناطق، مهدروستاها توسط بهزیستی راه اندازی شده است؛ ضمن اینکه بهزیستی در پرداخت شهریه مهدهای یاد شده برای دهک های پایین، کمک کرده است. 
 
**اجرای برنامه های فرهنگی در مهدکودک ها 

رییس سازمان بهزیستی گفت: با وزارت ارشاد تفاهم نامه هایی منعقد کردیم تا کتاب های حاوی مطالب اخلاقی به مهدهای کودک به چاپ برسد ؛ همچنین قرار است با حوزه علمیه قم نیز تفاهم نامه هایی منعقد کنیم تا نسبت به انجام کارهای فرهنگی در مهدهای کودک اقدام شود. 
وی خاطرنشان کرد: به دنبال آموزش هایی هستیم که نه از راه محفوظات که از طریق بازی و گفت و گو و مهارت آموزی ، شرایط ، جهت تکامل کودکان فراهم شود. 
 
**کودکان چاق و کودکان دچار سوء تغذیه 

رییس سازمان بهزیستی همچنیند حاشیه همایش و در جمع خبرنگاران در خصوص آمار کودکان دچار سوء تغذیه گفت: آمار دقیقی در این زمینه نداریم اما از سوی دیگر شاهد چاقی کودکان هستیم. 
محسنی بندپی افزود: برخی والدین، الگوی مناسب تغذیه ای برای کودکان خود ندارند و کودکان، چاق شده اند؛ در مقابل کودکان دچار فقر تغذیه ای نیز داریم که سیاست های حمایتی برای آنان وجود دارد. 
 
**سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان نهایی شد 

رییس سازمان بهزیستی از نهایی شدن سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان خبر داد و گفت: برنامه عملیاتی این سند نیز نوشته شده است؛ اکنون آموزش و پرورش نقطه نظراتی در خصوص این سند دارد که قرار شده است امروز در مورد آن بحث شود. 

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای اجرای سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان، آمادگی دارد و وزارت بهداشت نیز اعلام آمادگی کرده است؛ اما اینکه دبیرخانه این سند کجا باشد، درباره آن اختلاف نظر وجود دارد. 

محسنی بندپی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگ ترین شبکه مراقبتی کودکان یعنی مهدکودک ها در اختیار سازمان بهزیستی قرار دارد، دبیرخانه رشد و تکامل همه جانبه کودکان می تواند در این سازمان راه اندازی شود؛ اما مهم ترین نکته در این مساله، زمان است و باید با هم افزایی ها کاری کنیم که زمان را از دست ندهیم که با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه دردست اجرا است، بزرگ ترین خسارت خواهد بود. 


منبع: ایرنا 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار