نخست وزیر ترکیه اعلام کرد دو انفجاری که روز شنبه در آنکارا تجمعی برای صلح را هدف قرار داد، به احتمال زیاد انتحاری بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داود اغلو، نخست وزیر ترکیه روز شنبه اعلام کرد دو انفجاری که روز شنبه در آنکارا تجمعی برای صلح را هدف قرار داد، به احتمال زیاد انتحاری بوده است.

احمد داود اوغلو در جمع خبرنگاران گفت: اسناد محکمی وجود دارد که نشان می دهد این حمله را دو عامل انتحاری انجام دادند.

شمار قربانیان این انفجارها به گفته منابع ترکیه تاکنون به 97 نفر رسیده است.

داوداوغلو با اشاره به اینکه ما در حالی که به سوی انتخابات حرکت می کنیم چنین حمله ای به صورت مستقیم دموکراسی، حقوق و آزادی های ما را هدف گرفته است، اعلام کرد: این حمله فقط یک گروه از افراد را که قصد داشتند در تجمعی شرکت کنند یا گروه سیاسی خاص را هدف قرار نگرفت، بلکه هدف آن همه مردم است.

نخست وزیر ترکیه عاملان این حملات را دشمن بشریت خواند و اعلام کرد: ما یکی از اعمال تروریستی دردناک را در تاریخ جمهوری ترکیه شاهد هستیم.

وی درباره احتمال کوتاهی در اتخاذ تدابیر برای تضمین امنیت تظاهرکنندگان اعلام کرد همه تدابیر لازم اتخاذ شده بود. پلیس به تازگی دو عامل انتحاری را در استانبول و آنکارا بازداشت کرده است.

احمد داود اوغلو با اشاره به اینکه تا این لحظه گروهی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است از سه سازمان اسم برد که توانایی انجام چنین حمله ای را دارند: شورشیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک)، گروه تروریستی داعش و حزب/ جبهه انقلابی آزادیبخش خلق (چپ افراطی).

وی همچنین به صلاح الدین دمیرتاش، رئیس حزب حامی کردها (حزب دموکراتیک خلق ها) اشاره کرد و او را در این دو انفجار در آنکارا مسئول دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار