مدیر کل دفتر امور روستایی استان یزد از اجرای طرح بوم گردی به عنوان راهی برای توسه گردشگری در این استان یاد کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هادی مقیمی گفت: این طرح به صورت آزمایشی در روستاهای شهرستان‌های تفت، میبد، بافق و اردکان اجرا خواهد شد. 
مقیمی روستاها را شامل روستای اسلامیه، مزرعه کلانتر، باجگان، قطرم، خرانق و غیره نام برد و افزود: طرح توسعه گردشگری در این روستاها با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اجرا می‌شود. 

 مدیر کل دفتر امور روستایی استان یزد گفت: روستاهای استان با وجود تنوع آب و هوایی و ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی، در کشور پیشتاز هستندو باید ساخت وسازها در جهت حفظ هویت اصلی و بافت تاریخی روستا باشد.

مقیمی افزود : این دستورالعمل برای دهیاران ابلاغ شده و با توجه به ظرفیت روستاها، هرگونه ساخت و ساز، تعریض معابر، بدنه‌سازی ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده باید با هدف رونق گردشگری روستایی دنبال شود. 

مقیمی با اشاره به این‌که روستاهای استان به دلیل خشکسالی دچار آسیب شده‌اند، تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت از عواقب این وضعیت از جمله مهاجرت روستاییان به شهر، توسعه صنعت گردشگری و بوم‌گردی است. 

مدیر کل دفتر امور روستایی استان وی ادامه داد: با توجه به ویژگی های خاص هر منطقه روستاییان میتوانند درآمد زایی خوبی از این طریق داشته باشند.

مقیمی با اشاره به تلاش استان برای تهیه سند جامع حمل و نقل روستایی گفت: این سند برای تعیین مسیرهای حمل بار و مسافر در روستاها در حال تدوین است و برای هر روستا 3 طرح عمرانی در نظر گرفته شده و بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای این طرح‌ها به روستاهای استان اختصاص یافته است. 

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.