با توجه نقایص جشنواره فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی در سالهای گذشته تغییراتی در برگزاری آن ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌حسام‌الدین علامه مدیر کل امور فرهنگی وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس و چهره‌های برجسته فرهنگی هنری کشور امروز در موزه ظروف سلطنتی کاخ سعد آباد برگزار شد بیان کرد: این جشنواره نسبت به قبل با کمی تاخیر ایجاد شد زیرا ستاد فرهنگی وزارتخانه کارگروه‌هایی از کارشناسان و صاحب‌نظران تشکیل دادند تا نقاط ضعف جشنواره قبلی را رصد کرده و در صدد اصلاح آن برآیند. 

وی افزود: نتیجه این گردهمایی ها حذف برخی رشته‌ها ، انتقال رشته‌های مذهبی ، مستقل شدن جشنواره نشریات رسانه‌ها و اضافه شدن موضوع موسیقی در کنار برخی رشته‌ها بود. 

علامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که نباید در فضای دانشگاه‌ها از کنسرت استفاده شود بیان کرد: ما به این امر پایبندیم آنچه که ما به دنبال آن هستیم گروه‌های دانشجویی است که با ابراز موسیقی شرعی بتواند آئین‌ها و فرهنگ ایرانی را پوشش دهد. همچنین ترانه‌هایی با موضوعات اجتماعی به خصوص سلامت  در راستای هدف ما است .

وی اضافه کرد: تمام این موارد با رعایت جوانب شرعی انجام می‌شود. 

مدیر کل امور فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات جشنواره اذعان کرد: یکی از مشکلات دیگر زمان برگزاری جشنواره در تابستان بود که در حال حاضر این زمان تغییر پیدا کرده است.جشنواره نمایشی، موسیقی و مجازی از 6 تا8 دی ماه با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد در سالنهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: هنرهای تجسمی و ادبی نیز در تاریخ 24 و 26 بهمن در شیراز برگزار میشود.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حرکت به سمت رقابت‌های گروهی و فاصله گرفتن از فضاهای سرد محور است. از دیگر تصمیمات ما این است که رقابت‌ها به صورت رقابت کانون‌ها در بیاید تا بتوانیم جشنواره کانون‌ها را نیز داشته باشیم. علاوه بر این شناسایی استعدادها برای آموزش از دیگر نکات حائز اهمیت است چرا که برگزیده کانون‌ها اگر توانایی تدریس داشته باشند به عنوان مدرس معرفی می شود. 

علامه با اشاره به دو موضوع ثابت جشنواره اظهار کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی در فرهنگ سلامت از موضوعات جشنواره است که هر کدام با محورهای خود بیان می‌شود. 

وی با تاکید بر اخلاق به عنوان حلقه مفقوده جامعه اضافه کرد: اگر آزاد اندیشی صورت بگیرد باید آزادی پس از بیان را نیز به همراه آورد . با توجه به اینکه بالاترین میزان هزینه سرانه ناخالص ملی صرف سلامت می‌شود.

انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار