صبح امروز بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپد ایران در سالن‌همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حمید رضا اصلانی فوق تخصص جراحی شانه و زانو و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مرکزی تحت عنوان مرکز ثبت مفاصل خاورمیانه برای اولین بار در ایران خبر داد. 

وی افزود: برای این مرکز کارهای مقدماتی و تمامی فرمهای مربوطه که برای این مرکز نیاز است انجام شده و برای اولین بار در مناطق خاورمیانه این مسئله صورت گرفته است . 

وی گفت: متخصصان ارتوپد می‌توانند به صورت داوطلبانه به سایت  www. Ijr. Ir مراجعه کنند و اطلاعات مربوط به جراحی مفاصل و زانوی بیماران خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: این اطلاعات به عنوان آمار برای مراکز ذیصلاح استفاده می‌شود که اگر در جراحی‌ها مشکلی پیش بیاید آن را برطرف کنند و راه‌های بهتری را پیش رو قرار دهد چرا که ممکن است انواع مفاصل مصنوعی عارضه‌هایی را داشته باشد.بنابراین بهتر است آمار گیری انجام شود تا مشکلات و عارضه‌ها در سطح کشور را برای این نوع جراحی‌ها کاهش دهیم هر چند که تا به امروز آمار کمی هم داشته‌ایم. 

وی خاطر نشان کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز و ثبت جراحی‌ها به صورت داوطلبانه این است که تمامی گزارشات پزشکان از شرح حال بیمار را از دست نویس به تایپی جهت شرحی مفصل تر صورت دهیم و زمان را ذخیره و هزینه را کمتر کنیم تا با این کار کمکی به پزشکان و بیماران کرده باشیم.

انتهای پیام/ 

 
برچسب ها: مفاصل ، استخوان ، جراحی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار