حمایت نخست وزير پاکستان از توافق هسته‌ای ایران

نخست وزیر پاکستان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز ؛ "نواز شریف،" نخست وزیر پاکستان، در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: ما در تعهد شما برای ایجاد جهانی عادلانه تر و با ثبات تر شریک هستیم. تروریسم همچنان در حال گسترش است و همچنان باید با فقر و محرومیت مبارزه کنیم. نقض حقوق بشر بسیار است. ما شاهد بی‌خانمان شدن انسان ها و مهاجرت اجباری هستیم که در نیم قرن گذشته سابقه نداشته است. حیات کره زمین به خاطر کارهای ما به خطر افتاده است. پاکستان اهداف ملی خود را براساس دستور کار توسعه پس از 2015 شروع کرده است. ما در حال ایجاد مکانیسم قوی برای نظارت و اجرای این اهداف هستیم. ما در اواخر امسال باید در پاریس به تهدید تغییر شرایط آب و هوا پاسخ دهیم. پاکستان نیز متعهد به متوقف کردن آسیب به کره زمین است.

نخست وزیر پاکستان گفت: ما از توافق جامع هسته‌ای بین ایران و پنج به علاوه یک استقبال می‌کنیم. این نشان می‌دهد که تعامل دیپلماتیک و چند جانبه گرایی می‌تواند چه دستاوردی داشته باشد. این توافق برای صلح و امنیت منطقه ما و فراتر از آن خوب است.


نواز شریف گفت: پاکستان از اصلاحات در سازمان ملل متحد از جمله شورای امنیت حمایت می‌کند. ما نیاز داریم شورای امنیت دموکراتیک‌تر، مسئول پذیرتر، شفاف‌تر و نماینده بیشتر کشورها باشد. شورای امنیتی که منعکس کننده منافع همه کشورهای عضو براساس اصل برابری باشد.
وی در ادامه افزود: ماموریت صلح بانی از مسئولیت‌های اصلی سازمان ملل متحد است. پاکستان به خاطر نقش تاریخی و فعلی خود در تامین نیرو افتخار می‌کند و ما آن را وظیفه خود برای تامین صلح و امنیت بین الملل می‌دانیم.

نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان قربانی اولیه تروریسم است. ما هزاران نفر از جمله شهروندان و نظامیان را در خشونت تروریستی از دست داده ایم. تهدید جهانی تروریسم بدون از بین بردن ریشه‌های آن از بین نمی رود. فقر و نادیده انگاری بخشی از مشکل است. فاجعه فلسطین شدت گرفته است. به خاطر موضع سرسخت دولت اشغالگر، به نظر می‌رسد راه حل تشکیل دو کشور بیش از گذشته دور از دسترس شده است. ما امیدواریم برافراشته شدن پرچم فلسطین نخستین گام برای تبدیل شدن فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد باشد. نیروی اشغالگر خارجی فلسطینی‌ها و کشمیری‌ها را سرکوب می‌کند. جامعه بین المللی باید به زخم‌های مردم مسلمان التیام بخشد.

نواز شریف گفت: روابط افغانستان و پاکستان پس از دولت اتحاد ملی در کابل رو به تحول است. پاکستان تلاش بسیاری برای تسریع روند آشتی در افغانستان کرده است. پاکستان از نقش فعالانه چین برای ارتقا صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه ما تشکر می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار