کرمان؛

شکایت از کسانی که نقش فرش کرمان را کپی می کنند

استاندار کرمان گفت: در راستای ثبت جهانی صنعت فرش کرمان مصمم هستیم از کسانی که در چین، پاکستان و هند طرح فرش کرمان را کپی می‌کنند، شکایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی در خصوص کپی نقش فرش گفت: : حرکت‌هایی که در استان کرمان شروع شده، دوره جدیدی از فعالیت‌ها در حوزه گردشگری و صنایع دستی است و در این راستا با ثبت جهانی صنعت فرش کرمان مصمم هستیم از کسانی که در چین، پاکستان و هند طرح فرش کرمان را کپی می‌کنند، شکایت کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه 500 سال در تاریخ فرش زحمت کشیده شده و این ثبت جهانی از حقوق فرش کرمان دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی باید در مدیران ایجاد شود و کمک کنند تا موانع برداشته شود و این مجموعه راه بیفتد.

وی با اشاره به مرمت خانه حاج آقا علی رفسنجان تصریح کرد:امروز مرمت و بازسازی خانه "حاج‌آقا علی" بزرگترین خانه خشتی جهان کلید خورد.

رزم‌حسینی گفت: در صورتی که کسی بخواهد از خارج از کشور به ایران سفر کند و از این منطقه عبور کند، مطمئن باشد، شب در این اقامتگاه زیبا و بزرگ جای خوبی برای استراحتش وجود دارد.

استاندار کرمان عنوان کرد: خانه "حاج‌آقا علی" یک ثروت خفته در رفسنجان است و با تکمیل و راه‌اندازی آن حداقل برای 100 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی دارد.

رزم‌حسینی تاکید کرد: حریم گردشگری رفسنجان باید حفظ و گسترش یابد در دوره امروزی با رکود و مشکلات اقتصادی، فرصت مناسبی است تا این صنعت احیا شود.

وی تصریح کرد: حریم این مجموعه باید به گونه‌ای گسترش یابد تا 200 سال آینده جوابگو باشد و فرماندار برای مناسب کردن مسیر و ایجاد اقامتگاه هماهنگی انجام دهد، بخشدار و شوراها هم همکاری کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: شکایت ، فرش ، کپی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.