«امیرشهاب رضویان» کارگردان سینما و طراح پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان گفت: در پوستر جشنواره امسال سعی کرده‌ام از نمادهای همدان استفاده کنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ طراح پوستر اصلی جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان گفت: طرح میدان مرکزی شهر همدان به شکل شعاعی طراحی شده است و در نوع خود منحصربفرد است. این پوستر بر مبنای پرسپکتیو دایره‌ای شکل گرفته و همه رویدادها و اتفاقات از مرکز این میدان نشات می‌گیرد و جدا می شود.

به طور مثال در بخشی از این پوستر گروه موزیک در حال اجرای موسیقی و در دایره بعدی عده‌ای با تراولینگ در حال فیلمبرداری هستند و در دایره بعدی نوجوانان شادمانی می‌کنند.

رضویان افزود: همه این موارد برآمده از آن شکل رویایی شهر همدان است که من به آن علاقمندم. من دوست دارم در خیابان‌های تاریخی این شهر اتومبیل رفت‌و‌آمد نکند و شش خیابان اصلی این شهر به پیاده‌راه تبدیل شود. 

وی گفت: در این پوستر اقشار مختلف مردم و کودکان و نوجوانان را آورده‌ام و در ابتدای هر یک از شش خیابان یک سینما گذاشته‌ام که از دو طرف مردم در حال تماشای پرده‌های سینما هستند. فرشته‌هایی را از نقاشی‌های مذهبی قدیم آورده‌ام و نامشان را فرشته‌های سینما گذاشته‌ام که در حال آوردن فیلم هستند.

طراح پوستر بیست‌ و‌ نهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم نوجوان ادامه داد: این نوع نقاشی را از نقاشی قهوه‌ خانه‌ ای الهام گرفته ام. از زمان دانشجویی این سبک را پی گرفته ام. در این سبک نقاشی اولین باری است که از رنگ استفاده و سعی کردم به طور کلی فضایی مفرح و شاد باشد.

امیرشهاب رضویان در پایان گفت: علت اینکه پوستر را با جزئیات زیادی طراحی کرده ام، جنبه سینمایی بودن پوستر و جذب کودکان و نوجوانان، جلب توجه ایشان و کشف بخش‌ های مختلف پوستر را مد نظر داشته ام.

نخستین المپیاد فیلمسازی و بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی نوجوانان از سوم تا هشتم مهرماه در شهر باستانی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، نماد ، پوستر ، جشنواره ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.