در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عضو مجلس خبرگان رهبری: حوادث تلخ حج امسال هدفدار بوده است

عضو مجلس خبرگان رهبری، حوادث تلخ حج امسال را هدفدار و غیرعادی دانست.

حجت‌الاسلام علی اسلامی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وقوع حوادث اسفناک در موسم حج امسال برای حجاج بیت‌الله الحرام اظهار داشت: این اتفاقات عادی نبوده و نمی‌تواند بدون مقدمه رخ داده باشد.


وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه آل سعود به رغم ادعای خادمی حرمین شریفین در بحرانهای یمن، سوریه و عراق نقش آفرینی می‌کند، افزود: آمریکا برای پیشبرد اهدافش از وهابیت آل سعود، تروریستهای داعش و القاعده استفاده می‌کند و این نشان می‌دهد که آل سعود ابزاری در دست آمریکاست.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حوادث حج امسال قطعا هدفدار است، اضافه کرد: در حال حاضر می‌بینیم که آل سعود برای ما قدعلم کرده است و درخواست دیدار وزیر امور خارجه کشورمان را قبول نمی‌کند.


حجت‌الاسلام اسلامی اظهار داشت: امروز متاسفانه آل سعود فرهنگ کثیفی را به جای اسلام ناب به جهان معرفی می‌کند، مثلا آنها در رسانه‌هایشان حادثه منا را اینگونه توصیف می‌کنند که حجاج برای اینکه به بهشت بروند خودشان موجب شدند تا کشته شوند و همین امر گویای سیاستهای جهت‌دار آنان است.


عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با واکنش رسانه‌های غربی به حادثه منا نیز تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌های اروپا و آمریکایی از این حادثه استفاده می‌کنند، مسلمانان را به جان هم می‌اندازند و علیه اسلام تبلیغات انجام می‌دهند تا به اهداف شوم خود برسند.


گفتنی است در فاجعه‌ای که روز عید قربان در منا رخ داد، بیش از 2000 حاجی از کشورهای مختلف جان باخته و حدود 1500 نفر نیز مجروح شدند.

بر اساس آمار سازمان حج و زیارت، تاکنون 155 حاجی ایرانی بر اثر این واقعه جان خود را از دست داده، 103 نفر مجروح و 321 نفر دیگر هم مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار