معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به فاجعه انسانی در مکه مکرمه و اعلام سه روز عزای عمومی در کشور تمامی برنامه های هنری در کشور تعطیل خواهد بود.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ، در این اطلاعیه آمده است: فاجعه انسانی مکه مکرمه و کشته و زخمی شدن صدها زائر از کشورهای اسلامی و دهها زائر ایرانی کام شیرین مسلمانان جهان را تلخ و عیدقربان عید بزرگ اسلامی را به عزا تبدیل کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است : به همین مناسبت ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظمای جهان اسلام، تمامی برنامه های هنری در سه روز ایام عزای عمومی در سطح کشور تعطیل خواهد بود.

سرزمین منا در پنج کیلومتری مکه مکرمه روز گذشته ( پنج شنبه ) قربانگاه بیش از سه هزار حاجی پیش از پایان یافتن اعمال و مناسک حج تمتع بود و این دومین حادثه دردناک حج امسال بود.

پیش از این نیز با سقوط جرثقیل تعدادی از حجاج از کشورهای مختلف در حج امسال جان خود را از دست دادند.

حاجیانی که روز گذشته در ادامه مناسک حج امسال در سرزمین منا حضور یافته بودند با ازدیاد جمعیت ناشی از ناهماهنگی مواجه شدند و این مسئله موجب کشته شدن تعداد زیادی از حجاج شد که در این میان تعدادی از حجاج ایرانی نیز مجروح و جان خود را از دست دادند.

بنا به گفته سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت، علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی در کشور در صحرای منا نیز بین حجاج سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۴
عزای عمومی است نه تعطیل عمومی !
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۵۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۴
آیا مدارس هم تعطیل هستند؟
آخرین اخبار