مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: : یک میلیون و هفتصد و دو و هزار 955 دانش آموز در خراسان رضوی مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگار جوان از مشهد ،سید جواد حسینی در نشست خبری ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی با اشاره به رشد 8 درصدی ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدیدافزود:اموزش و پرورش خراسان رضوی رتبه اول ثبت نام را در کشور داراست.

وی با اشاره به کاهش شکایات اولیا دانش اموزاندر زمان نان نویسی گفت: 413 شکایات به این اداره کل گزارش شده بود که بیشترین این شکایتها نسبت به گرفتن وجه اضافی مدیران مدارس از اولیا بود.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه 4 هزار و 600 دانش اموز اتباع خارجی در مدارس استان نام نویسی کرده اند افزود:هزینه تحصیل اتباع خارجی نسبت به پارسال کاهش یافته است که در مقطع ابتدایی 150 هزار تومان، متوسطه اول 180 هزار تومان و متوسطه دوم نیز 220 هزار تومان دریافت شده است.

حسینی با اشاره به توزیع شیر در مدارس در همه مقاطع گفت:مراسم نمادینی درروز اول مهر برگزار خواهد شد اما توزیع شیر از آبان در مدارس آغاز نی شود.

وی درباره سرویس مدارس هم تصریح کرد:امسال 16 هزار سرویس برای رفت و امد دانش اموزان در نظر گرفته شده است که 130 هزار دانش آموز را جابجا کنند.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای ساماندهی نیروهای مازاد متوسطه دوم را به متوسطه اول و دوره ابتدایی جابه جایی داشته ایم و 800 معلم بازنشته تمدید خدمت شده اند که از طریق ادغام کلاس های همجنس و همپایه در مدارس و موافقت نقل و انتقالات 35 درصد از معلمان تا حدی توانسته ام مشکلات را کم کنیم

حسینی با اشاره به رتبه بندی معلمان افزود: اعتبار این طرح برای 6 ماهه اول سال تحصیلی جدید یک هزار و 350 میلیارد تومان است که معلمان طبق این طرح به چهار رتبه عالی پایه، عالی ارشد، عالی خبره و عالی حرفه ای رتبه بندی شدند ومعلمانی که زمان بازنشستگی آنان 31 شهریورماه بوده است حکم بازنشستگی آن ها دیرتر صادر می شود تا شامل طرح رتبه بندی معلمان شوند.

وی در ادامه گفت: یکی از خیرین 5 هزار هکتار زمین را به آموزش و پرورش خراسان رضوی به منظور ساخت مدرسه ای حوزه محیط زیست با توجه به ساخت مدارس تخصصی هدیه کرده است که کلنگ ساخت این مدرسه در مهرماه سال جاری زده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور استاندار خراسان رضوی در مجموعه المهدی در اولین روز مهرماه اشاره کرد و تصریح کرد:درروز اول مهر با حضور آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد زنگ نماز در مدرسه امام حسین(ع) و زنگ عشایر نیز در یکی از مدارس شهرستان کلات به صدا درخواهد آمد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.