امام جمعه مشهد گفت: تمام مشکلات جهان اسلام برمی‌گردد به دوران خلافت بنی امیه و بنی عباس که با تمام توان سعی کردند ریشه دین را بخشکانند ولی ریشه خودشان خشکیده شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله علم الهدی در سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: رسالت پیامبر اسلام(ص) این بود که مردم را به سعادت و نیکبختی در دنیا و آخرت تشویق و هدایت کند و این مدیریت پیامبر بعد از ایشان در قالب امامت ادامه داشت ولی بنی امیه بعداز رحلت پیامبر صحیفه بنی ساعده راه انداختن که مردم از مدیریت و رهبری پیامبر دور شوند.

وی با اشاره به اینکه بنی امیه رهبری مرامی را از رهبری سیاسی جدا کرد گفت: رهبری مرامی از رهبری سیاسی جدانیست ولی مقصود بنی امیه این بود که حکومت اسلامی دینی و مکتبی نیست و اساساًٌ خبری از قرآن و اندیشه دین باقی نماند، آنها معتقد بودند پیامبر آمده تا در مقابل دو امپراطوری بزرگ روم و ایران امپراطوری حجاز وعرب را ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام باقر(ع) توانست مردمی را که در دوران بنی امیه بعداز خطبه‌های نماز جمعه بر حضرت علی(ع) لعن می‌گفتن دوباره با اسلام ناب آشنا کند و این حرکت سخت و عظیم را امام باقر(ع) با تغییر فکر و اندیشه مردم شروع کرد و بطوریکه نتیجه چند سال امامت ایشان این شد که پای کلاس امام صادق(ع) 4هزار نفر شاگرد علاقمند با جان و دل حاضر می‌شدند.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین فکر و اندیشه و عقلانیت است خاطرنشان کرد: انقلاب تمامی ائمه معصومین(ع) انقلاب فکری و فرهنگی بوده، امام باقر(ع) هم اسلام را بر پایه پنچ اصل نماز، زکات، حج، جهاد و آخر هم ولایت که امام فرمود پایه محکم و اصلی اسلام که تکیه گاه دیگر پایه‌هاست ولایت است، چنانچه این اصل مهم خدشه‌دار شود چهار پایه دیگر اسلام فروکش می‌کند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون در فضای فکری جامعه ایران اسلامی افرادی هستند که به شدت دنبال‌رو تفکر بنی امیه و بنی عباس‌اند افرادی که پشت سر مقام معظم رهبری نماز می‌خوانند و ایشان را به عنوان مرجع تقلید قبول دارند ولی می‌گویند سیاست کار رهبری نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه رهبری مرامی از رهبری سیاسی به هیچ عنوان قابلیت تفکیک ندارد افزود:درحال حاضر در کشور و جامعه اسلامی افرادی انگلیسی به چهره روحانیت و مبلغ وارد شده‌اند تا به مردم بگویند درخانه‌هایتان بنشینید تا امام زمانتان ظهور کند همان طور که زمانی که امام حسین(ع) را یک عده کشتند و مابقی در خانه‌هایشان سکوت کردند، ولی امت ما همواره بیدار است و نقشه‌های دشمن را در نطفه خفه می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.