طرح حوزه آبخیز حبله رود به عنوان تنها رودخانه در استان سمنان در شهرستان گرمسار، به عنوان طرحی بین المللی، با مشارکت استانهای تهران و سمنان و مردم منطقه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ هوشنگ جزی مدیر اجرایی طرحهای بین المللی حبله رود و منارید در سازمان جنگل ها از برنامه آمایش سرزمین حوزه طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود خبرداد و افزود: این برنامه با مشارکت کارشناسان دستگاه های مختلف اجرایی، علمی و تحقیقاتی استانهای تهران و سمنان در قالب کمیته فنی طرج، در سطح 1.5 میلیون هکتار انجام شده است.
 
جزی، هماهنگی بین دستگاهی را لازمه دستیابی به اهداف آمایش سرزمین در طرح حبله رود دانست و گفت: لازمه دستیابی به اهداف آمایش، تدوین برنامه پایش وارزیابی با همکاری کلیه دستگاه های دست اندرکار است و این امر در طرح مدیریت پایدار منابع آب وخاک حبله رود به انجام رسیده است.

مدیر اجرایی طرح بین المللی حبله رود و منارید در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عامل موفقیت این طرح را هماهنگی و تعامل بین دستگاه های ذیربط دانست و گفت: باید از فعالیت نهادهای مرتبط با این پروژه بین المللی تقدیر کرد و امیدواریم با همکاری های متقابل بین نهادهای اجرایی، دانشگاهی، پژوهشی و مدیریتی، شاهد موفقیت طرح های آمایش طبیعی از این دست باشیم.

انتهای پیام/س
برچسب ها: طرح ، امایش ، حبله رود ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.