معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:آواهای محلی بر همدلی و همراهی ملت از نظام تاکید دارند ولازم است بجای مخالفت با آنها از موسیقی آیینی و محلی شهرستانها حمایت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نوش‌آبادی عصر دیروز در اختتامیه دهمین جشنواره منطقه ای آوای انتظار بناب افزود: شاد کردن دل مردم یکی از مستحبات دینی است و امیدواریم از این پس شاهد افزایش برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح کشور باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی هیچ آسیبی به دین مردم و آرمان‌های انقلاب نمی‌رساند، به مخالفان برگزاری چنین جشنواره‌هایی پیشنهاد کرد با حضور در این جشنواره‌ها از نزدیک آنها را مشاهده کنند .

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه برای نیل به اهداف متعالی نظام حرکت می‌کندو از هر برنامه شاد و مفرحی که آرمان‌های اسلامی را به هم نزدیک کند، حمایت می‌کند.

دکترحسین نوش‌آبادی افزود: از این رو نباید به همدیگر و اجرای چنین برنامه هایی سوء ظن داشته باشیم.

وی در ادامه به ضرورت ترویج ازدواج آسان در جامعه و تأکید کرد وگفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستادی به‌نام خانواده تشکیل داده‌ایم که با دعوت از متخصصان امر در این خصوص تلاش می‌کنیم در حوزه فرهنگ و هنر برای ترویج ازدواج آسان قدم‌هایی را برداریم و این وزارتخانه از تمام ابزارهای موجود برای تسهیل امر ازدواج قدم برخواهد داشت.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت درگذشتگان حادثه مکه نیز گفت:اتفاقات اخیر مکه نشان داد که دولت عربستان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد و باید برای برگزاری حج ابراهیمی فکری اساسی کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از اینکه دولت هیچ برنامه ای برای ازدواج آسان نداردگفت:علیرغم تاکیدات شرع مقدس به ازدواج آسان رفته رفته شرایط سختی برای ازدواج جوانان بوجود می آید.

محمد باقری بنابی با اشاره به سختگیریهای صورت گرفته از طرف خانواده ها خاطر نشان کرد:ازدواج های پر زرق برق بیشترین آسیب را می بینند و هرچه ازدواج با تشریفات کم صورت گیرد دوام آن نیز بیشتر است.

وی افزود:عدم الگو گیری جوانان برای زندگی را یکی از مشکلات و بحران های هویتی برای قشر جوان دانست و از جوانان خواست از الگوهای مذهبی همچون حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای زندگی خود سرمشق بگیرند. 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.