معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سود آموزی کشور گفت: طبق آخرین آمار 122 هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،باقرزاده در نشست با مدیر کل و معاونان صدا و سیمای خراسان شمالی خاطرنشان کرد : از این تعداد حدود 70 هزار نفر افراد بی سواد مطلق بودند و ما بقی هم در دوره تحکیم و توسعه سواد تحت پوشش قرار گرفتند .

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : بیش از 3 هزار و 800 چهره موفق در کشور شناسایی شده است که دوره آموزشی خود را از نهضت سواد آموزی شروع کرده اند.

وی افزود: در حوزه اجرا رویکرد برون سپاری به بخش غیر دولتی است و به همین دلیل بیش از 95 درصد فعالیت های سواد آموزی در 3 سال گذشته با مشارکت بخش غیر دولتی انجام شده است.

باقرزاده خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش ،مدیران مدارس ،معلمان ،مربیان ،مشاوران در عرصه بین المللی و همچنین استفاده از تجارب مفید ،خدمات دادن به حدود 34 هزار تبعه خارجی از سال گذشته تاکنون هدف گذاری شده است.

وی افزود : سال گذشته 447 هزار نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتند که حدود 270 هزار نفر بی سواد مطلق بودند و مابقی در دوره تحکیم و توسعه سواد تحت پوشش قرار گرفتند.

باقرزاده افزود: بر اساس سر شماری سال 1390،نه میلیون و 700هزار نفر خود را بی سواد مطلق اعلام کردند که از این تعداد حدود 430 هزار نفر اتباع خارجی و گروهی فوتی و گروهی آموزش ناپذیر بودند که از این جمعیت جدا شدند و در طول 5 سال گذشته حدود 1 میلیون و 700 هزار نفر با سواد شدند.

باقرزاده سه وظیفه اصلی نهضت سوادآموزی را سوادآموزی پایه، تحکیم سواد و آموزش پس از سواد و توسعه سواد عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا مهم‌ترین اقدام شناسایی افراد بی‌سواد با مشخصات کامل بوده که در حال حاضر بیش از 90 درصد شناسایی افراد بی‌سواد در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.