سخنگوی وزارت کشور با انتقاد از انتخاباتی شدن فضای کشور گفت: در این شرایط جو کشور پیش از موعد قانونی انتخابات درگیر مباحث حاشیه‌ای می‌شود که باید از این موضوع فاصله گرفت.

انتخاباتی شدن فضای کشور پیش از موقد قانونی، جو کشور را درگیر مباحث حاشیه‌ای می‌کند

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حسینعلی امیری قائم مقام وزارت کشور در حاشیه ختم برادر وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تشکیل اتاق فکر انتخابات در وزارت کشور اظهار داشت: این موضوع در وزارت کشور تشکیل می‌شود و متناظر با آن در مراکز استان‌ها نیز این اتاق تشکیل خواهد شد و کارها طبق برنامه زمان‌بندی شده به پیش خواهد رفت.

وی افزود: تعیین هیأت اجرایی طبق زمان‌بندی بررسی می‌شود.

وی درباره فضای انتخاباتی حاکم در کشور گفت: توصیه ما این است که فضای کشور پیش از موعد قانونی انتخاباتی نشود چرا که انتخاباتی شدن فضای انتخاباتی کشور درگیر فضای حاشیه‌ای می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: توصیه بنده به کاندیداهای احتمالی این است که در جهت فعالیت انتخاباتی خود به صورت قانونی پیش بروند.

سخنگوی وزارت کشور درباره این سوال که فعالیت احزاب چه نقشی در مشارکت و هم‌افزایی مردم دارد، اظهار داشت: احزاب در ایجاد شور انتخاباتی می‌توانند نقش برجسته‌ای داشته باشند ما نیز از احزاب و گروه‌های سیاسی انتظار داریم در موعد قانونی تنور انتخابات را گرم کرده و فضای پرشور را ایجاد کنند.

وی درباره مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب اظهار داشت: این مجمع در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب است و در موعد مقرر به پرونده رسیدگی خواهد شد.

وی درباره ساختمان خانه احزاب نیز اظهار داشت: شهرداری در این راستا به این ساختمان کمک خواهد کرد چرا که این خانه متعلق به همه احزاب و گروه‌های سیاسی است و از وزارت کشور معذور بودیم از این که بخواهیم ساختمانی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چون احزاب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توانند فعالیت کنند، قرار شده شهرداری ساختمانی را برای آن‌ها درنظر بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، حاشیه ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار