مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: شهردداری مشهد به ازای هر مترمربع 2 میلیون ريال برای اجرای طرح باغ‌بام هزینه می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضا سلامی در نشست هم‌اندیشی با ایده‌پردازان سامانه ایده‌شهر گروه مشاوران جوان الگوسازی در این زمینه را امری ضروری دانست و افزود: در راستای کاهش گرمایش زمین و آلودگی هوا، بهره‌گیری از انرژی خورشیدی و منبع آتش‌نشانی جدی گرفتن طرح باغ‌بام در ساخت و سازها امری جدی به شمار می‌آید.

وی گفت: عایق کاری و زیرسازی‌های اینگونه باغ‌ها در سطح شهر مشهد باید دقیق صورت گیرد که آسیبی به ساختمان وارد نشود که به همین منظور در سازمان نظام مهندسی کلاس‌های توجیهی نیز در این خصوص برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهدبا اشاره به اینکه باید شهروندان را برای کاشت درخت و افزایش فضای سبز محلات ترغیب نماییم افزود: در کشورهای توسعه یافته تمام کارها توسط مردم انجام می‌شود حتی امور جاری و تصمیم‌گیری کشوری را افراد انجام می‌دهند.

سلامی با اشاره به اینکه در تولید و شناخت گل داشتن اطلاعات کامل از دو حوزه روانشناسی و کشاورزی ضروری است، گفت: جهت اخذ خروجی خوب باید به این امر توجه ویژه نمود زیرا هرگل شرایط و اقتضای خاص خود را دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.