احیا محموله سوخت هوایی (GP٤) دریافتی از خط لوله ری_ مهرآباد با انجام فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی ٢٧ میلیارد ریال صرفه جویی ایجاد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی هرندی رئیس اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور گفت: غیر قابل مصرف بودن آخرین سوخت هواپیمایی دریافتی از خط لوله ری _ مهرآباد (به دلیل کانداکتیویته بالا) موجب شد تا نسبت به احیای آن اقدامهایی انجام گیرد.
 
وی با بیان این که سوخت هوایی دریافتی از این خط لوله دو میلیون لیتر بوده است، تصریح کرد: با تلاش بخشهای مهندسی سوخت هوایی، انبار فرآورده و خدمات مهندسی مهرآباد این مقدار سوخت (GP٤) احیا و وارد چرخه مصرف شد.
 
به گفته وی این عملیات موجب تحقق ٢٧ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
 
به گزارش شانا، اداره کل سوختگیری هواپیمایی در ٥٣ مرکز سوختگیری مستقر در فرودگاههای کشور، سوخت رسانی به هواپیماهای مسافر بر داخلی و خارجی را انجام می دهد.
 
سوخت رسانی به شرکتهای هواپیمایی در برخی مقاطع زمانی مانند موسم برگزاری حج تمتع به دلیل دور بودن مسافت پروازی و ظرفیت بالای سوختگیری هواپیماهای پهن پیکر (معمولا ایرباس) با ١,٥ برابر رشد به ١.٨ میلیارد لیتر نیز می رسد.
 
تحویل فرآورده از انبارهای شرکت ملی پخش، فیلتراسیون فرآورده دریافتی (سوخت هواپیما)، انتقال به واحد سوخت رسان (تانکر) و تحویل به هواپیماهای مسافربر فرآیند کاری اداره کل سوختگیری هواپیمایی کشور است.
 
برابر قوانین"یاتا" (سازمان بین المللی هواپیمایی) سوخترسانی به شرکتهای هواپیمایی مسافربر باید با بالاترین کیفیت صورت گیرد و اداره کل سوختگیری نیز با توجه به این مهم سوخترسانی را منطبق با بالاترین استانداردهای جهانی به شرکتهای هواپیمایی انجام می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار