مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه میانگین استاندارد جهانی مصرف آب 140 لیتر است، گفت: هر شهروند کردستانی با مصرف 200 لیتر آب ، 60 لیتر بیشتر از استاندارد جهانی آب مصرف می کند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ «علیرضا تخت شاهی» با اشاره به اینکه میانگین استاندارد جهانی مصرف آب 140 لیتر است، گفت: هر شهروند کردستانی با مصرف 200 لیتر آب ، 60 لیتر بیشتر از استاندارد جهانی آب مصرف می کند.
 
وی تعداد انشعابات آب در سنندج تا پایان سال 93 را 122 هزار و 336 فقره اعلام کرد و افزود: 100 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش آب شرب بهداشتی قرار دارند.
 
تخت شاهی، تعداد انشعاب فاضلاب را نیز 108 هزار و 478 فقره دانست و گفت: 87.22 درصد جمعیت نیز تحت پوشش فاضلاب سنندج می باشند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان، حجم مخازن آب در مدار شهر سنندج را 82 هزار و560 متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: کیفیت آب شرب مصرفی شهروندان به صورت منظم و شبانه‌روزی در مجهزترین آزمایشگاه آب و فاضلاب استان پایش و کنترل می‌شود.
 
وی در پایان با ذکر این نکته که جانيفتادن فرهنگ مصرف بهينه و پايين بودن قيمت آب اساسي ترين عامل مهم در اسراف شهروندان کردستانی است، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که عدم رعایت الگوی مصرف و کم توجهی به آن، چالش های جدیدی را در تأمین آب شرب برای مردم استان ایجاد می کند

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.